Publicerat Maj 1, 200818 yr Japp ni hörde rätt! Satt o bläddrade i nya Sako katalogen och blev oerhört sugen på en Quad. Synd att priset får en att gråta. Någon som har en? Fördelar/nackdelar? //Kenna
Publicerat Maj 1, 200818 yr Finns inga nackdelar med en SAKO Priset då kanske? Men det är väl som dom säger? "man får det man betalar för"
Publicerat Maj 1, 200818 yr Har absolut ingen aning om prisnivån idag jämfört med andra märken. Vad jag däremot vet är att jag haft en SAKO i 30 år och den har aldrig svikit mig.
Publicerat Maj 2, 200818 yr Jag har en quad med 22lr och 22wmr pipa den är lätt smidig bra trycke och skjuter riktigt bra. Ful och mycket plast men en utmärkt slit o släng bössa och skall man inte använda den till jakt är nog varminten med valnöt stock en fin bössa
Publicerat Maj 2, 200818 yr Har en Quad 22lr.. lite kort i kolven men helt ok bössa tycker jag. Lite lätt om du ska träna frihandsskytte, hade varit kul om man kunnat montera varmintpipan på standardbössan men jag tror inte det funkar. Den ska pluppa ett gäng duvor ikväll förövrigt.. Mvh!
Publicerat Maj 2, 200818 yr Har en Quad 22lr.. lite kort i kolven men helt ok bössa tycker jag. Lite lätt om du ska träna frihandsskytte, hade varit kul om man kunnat montera varmintpipan på standardbössan men jag tror inte det funkar.Den ska pluppa ett gäng duvor ikväll förövrigt.. Mvh! Jo det funkar! Om du skruvar loss stocken så finns det 2st. skruvar i pipkanalen lossa dem och ta ur plast rännan så vips sväljer den varmint pipan
Publicerat Maj 5, 200818 yr Jo det funkar!Om du skruvar loss stocken så finns det 2st. skruvar i pipkanalen lossa dem och ta ur plast rännan så vips sväljer den varmint pipan Var o klämde på en förra veckan, priset låg på styva 7000. Ville man ha träkolv så fick man pynta lite mer. Risk för att man får ett öknamn av jaktlaget eftersom jag har så mycket "plastbössor" Bössan känndes lite lätt, lite synd att man inte får hänga på en trevlig ljuddämpare eftersom pipan var gängad o klar Men det kanske går o lösa med en pipvikt istället
Publicerat Maj 6, 200818 yr Jo det funkar!Om du skruvar loss stocken så finns det 2st. skruvar i pipkanalen lossa dem och ta ur plast rännan så vips sväljer den varmint pipan Läckert! Har du gjort det själv? Mvh!
Publicerat Maj 6, 200818 yr Nä är du helt fel ute. Man får tikkafeber och sako kräksjuka Skämt å sido, underbara bössor som finnarna gör.
Publicerat Maj 6, 200818 yr Läckert! Har du gjort det själv?Mvh! Nej jag har bara standard pipor men, nyfiken som man är så skruvade jag lös dessa två skruvar och fick fundera en stund innan jag begrep varför man gjort stocken så
Publicerat Maj 6, 200818 yr Nä är du helt fel ute.Man får tikkafeber och sako kräksjuka Skämt å sido, underbara bössor som finnarna gör.