Publicerat Maj 1, 200817 yr Hej, dax att sluta "smygläsa" och istället skriva några egna rader på ett forum som verkar fullt med engagerade jägare. Är en jakt (och fiske) intresserad 34-åring som bor i ett samhälle utanför Umeå. Jaktintresset väcktes i tonåren då jag började följa med min morbror på älgjakt, han hade under denna period en riktigt bra ståndhund som knöt ett speciellt band mellan mig och älgjakt. Är fortfarande älgjakten som dominerar, men annan jakt är oxå av intresse. Spendera tid i skog och mark, gärna med några vänner är alltid trevligt. Efter många och långa år på älgpass har nu livet (jobb, boende, civilstånd osv) nått en punkt där det är dax att skaffa en egen jakthund. Jämten är beställd och "kommer hem" i början på Juni, spännande....antar jag kommer att få anledning att återkomma i ämnet.
Publicerat Maj 2, 200817 yr Välkommen ut ur mörkret å in i ljuset!.. ..... hoppas du kommer trivas här hos oss!.. Mvh Mamre!..