Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

KOLBOTTNAR

Featured Replies

Publicerat

Kommer inte ihåg på vilket forum jag såg en tråd ang utsatta kolbottnar på kartor???

Vill minnas att i denna tråd fanns en länk om kolbottnars placering på terräng kartan?

Finns det någon på detta forum som känner igen detta och kunde komma med tips vore jag tacksam?!? :blink:

Mvh grävUppland...........

Publicerat
Kommer inte ihåg på vilket forum jag såg en tråd ang utsatta kolbottnar på kartor???

Vill minnas att i denna tråd fanns en länk om kolbottnars placering på terräng kartan?

Finns det någon på detta forum som känner igen detta och kunde komma med tips vore jag tacksam?!? :)

Jag eller schonning skrev om det på robsoft. Du går till riksantikvarieämbetets hemsida o söker.

/Micke

Publicerat

många av dessa brukar vara k-märkta vilket vi alla vet vad det betyder ;) ,bör väl stå där oxå ;)

Publicerat

K måste stå för att det är klart att gräva så som jag tolkar det hela ;)

Publicerat

Vi har en hel drös på jaktmarken, men ingen av dem är då utmärkta på nån karta.

inge ens "kålarstugan" (ruckel mitt i skogen) är utmärk

Publicerat
  • Författare
K måste stå för att det är klart att gräva så som jag tolkar det hela :lol:

Låter bra det Jörgen!!!

Mvh Danne.............

Publicerat
  • Författare
Jag eller schonning skrev om det på robsoft. Du går till riksantikvarieämbetets hemsida o söker.

/Micke

Så var det ja!!!

Ibland har man svaren närmare än vad man tror du Ironmike!!!!

Mvh grävUppland..............

Publicerat

Räknade ut att det var du :rolleyes:

mvh jörgen

Publicerat

Huruvida de är utmärkata är upp till om någon har gjort jobbet att fylla i och rapportera in dem. Det är ju på inget sätt ett komplett register men har man tur så finns det många. På en av markerna vi jagar så var det 12-14 stycken märkta. Dock var de allra flesta ingenting, kunde knappt se att det varit något där men ett var i allra högsta grad 'hett'.

/M

Publicerat

Finns det någon på detta forum som känner igen detta och kunde komma med tips vore jag tacksam?!? :rolleyes:

Gå in till skogsvårds styrelsen de hade alla fall i västerbotten inventering om kultur och fornlämningar. Det kan ju det varit så hos dig med.

Publicerat
  • Författare
Gå in till skogsvårds styrelsen de hade alla fall i västerbotten inventering om kultur och fornlämningar. Det kan ju det varit så hos dig med.

Jag har faktiskt kollat där men över mitt område fanns det dåligt med information ang kolbottnar.

Ska göra en kraft ansträngning och ta kontakt med "Stora" igen då jag vet att skogsbolagen är skyldiga att märka ut kolbottnarna på sina marker.

Tack för tipset ändå :rolleyes: !!!

Mvh grävUppland................

• 6 months later...
Publicerat
Jag har faktiskt kollat där men över mitt område fanns det dåligt med information ang kolbottnar.

Ska göra en kraft ansträngning och ta kontakt med "Stora" igen då jag vet att skogsbolagen är skyldiga att märka ut kolbottnarna på sina marker.

Tack för tipset ändå :) !!!

Mvh grävUppland................

Hej!

Jag jagar i Tierp, håller du till någonstans i närheten måhända? På de marker jag jagar finns inga kolbottnar utmärkta på kartan som man kommer till via skogsvårdsstyrelsen. Vi har dock åtminstone 3-4 stycken.

Hur har det gått för dig, fick du kontakt med Stora eller Bergvik skog? Hade dom mer info?

Mandreas

Publicerat
  • Författare
Hej!

Jag jagar i Tierp, håller du till någonstans i närheten måhända? På de marker jag jagar finns inga kolbottnar utmärkta på kartan som man kommer till via skogsvårdsstyrelsen. Vi har dock åtminstone 3-4 stycken.

Hur har det gått för dig, fick du kontakt med Stora eller Bergvik skog? Hade dom mer info?

Mandreas

Jo jag känner en som jobbar på stora och har blivit lovad hjälp men det har tyvärr tagit onödigt lång tid......

Ska kontakta han på "Stora" imorgon för bättre besked.

Vart bor du och var jagar du? Du kan väl P-M:a mig om det så kanske vi kan sammanstråla på någon jakttur???

Mvh grävUppland.............