Publicerat Maj 7, 200817 yr Det finns en 6-årig gordonsetter-hane i Örnsköldsviks-trakten för omplacering snarast. Mycket trevlig hund. Dock ej injagad, men efter mycket fina linjer. Omplaceras till person som kan aktivera hunden ordentligt, helst jägare naturligtvis! PM:a mig för kontaktuppgifter! /Henrik, Övik
Publicerat Maj 8, 200817 yr Det finns en 6-årig gordonsetter-hane i Örnsköldsviks-trakten för omplacering snarast. Mycket trevlig hund.Dock ej injagad, men efter mycket fina linjer. Omplaceras till person som kan aktivera hunden ordentligt, helst jägare naturligtvis! PM:a mig för kontaktuppgifter! /Henrik, Övik Hunden är ju rätt gammal och är fortfarande inte injagad Har han visat talang för jakt??? Kan ju vara rätt svårt att få till honom till jakthund annars! Räcker ju inte bara med att hunden har fina linjer. Man måste ju ha tagit tillvara på hans talang också.
Publicerat Maj 8, 200817 yr Författare Hunden är ju rätt gammal och är fortfarande inte injagad Har han visat talang för jakt??? Kan ju vara rätt svårt att få till honom till jakthund annars! Räcker ju inte bara med att hunden har fina linjer. Man måste ju ha tagit tillvara på hans talang också. Nä det är ju hopplöst omöjligt att säga. Men grundlydnaden verkar sitta bra i allafall. Men man ska för den saken skull inte inbilla sig att det bara är att gå ut i skogen och börja jaga... Att jaga in en hund måste ju göras från noll vare sig det är en unghund eller vuxen! Man vet ju aldrig om en valp har talang heller...(Visar det sig att valpen inte har talang har man betalat 10000kr för en sällskapshund medan denna 6-åring är gratis) Med en fast hand så tror jag nog det ska gå att få användning även för en 6-åring oinjagad Gordon! Hoppas dock att nån tar över gubben innan den avlivas. Skulle vara intressant att se om den fattar galoppen med fåglar, vilket jag tror! Själv tycker jag Gordon är mycket fin exeriört, men vet egentligen inte mycket mer om dem. Hade jag tid och en vuxnare Troy skulle jag ta mig an honom själv. Men då är man förmodligen skiljd från frun isåfall...hehe! /Henke
Publicerat Maj 8, 200817 yr Hade jag tid och en vuxnare Troy skulle jag ta mig an honom själv. Men då är man förmodligen skiljd från frun isåfall...hehe! Enkelt val mao
Publicerat Maj 10, 200817 yr Passa på medan du har chanseb att bli av med hustrun! Skämt åsido, slulle jag inte haft en vorsteh som kommer att ta all tid i sommar/höst hade det nog vart intressant. Är lite småsugen på en sån krabat faktist...