Publicerat Maj 7, 200818 yr sitter o kollar på lite bågar inför köp... vad är det som skiljer dessa bågar åt ?? Fred Bear Truth 2 vs Done Deal. Hur står sig Fred Bear bågarna, får man mycket båge för pengarna??
Publicerat Maj 7, 200818 yr Vad jag kan se så skiljer det lite i vikt, längd och stränghöjd, samt att Truthen är aningen snabbare, men det är så små skillnader så det är nog hugget som stucket tror jag. Om det är samma cammar vet jag inte, men dom ser ju väldigt lika ut? Tror nog kanske att JS kan ge dig ett bättre svar, han har ju som bekant en Truth2. Fred Bear står sig väldigt bra som bågar, jag vet då bara folk som e nöjda, men å andra sidan så är dom flesta större tillverkare oxå väldigt bra kvalitetsmässigt. ex, Hoyt, Mathews, PSE, bowtech, HCA mm... Ta du den som känns bäst, är övertygad om att du kommer att bli nöjd hur du än gör MVH// Kenna PS: såg att dom hade så du kan jämföra bågarna på sidan, samma cammar tydligen
Publicerat Maj 7, 200818 yr Författare Klart man skall köpa en Fred Bear båge med passande musik till
Publicerat Maj 7, 200818 yr JS har en sådan båge!... å han e skit nöjd med sin Bear 2:a.... jag har skjutit med den å en e verkligen underbar!.. e så man blir sugen på en ny själv!... Mvh
Publicerat Maj 7, 200818 yr Nog funkar BearTruth2 underbart. På denna bild har jag skjutit 2 pilar från 30 meters håll. Tavlan är en 3-spot som normalt skjuts på 18 meters håll vid tävling. Innertian som pilarna sitter i har storleken av en 5 krona. Ena pilen har en jaktspets och den andra en vanlig tavelspets. Bear bågen är otroligt lättskjuten och lätt att trimma in. Mycket tack vare whisker biscuit pilhyllan. Bågen är dessutom otroligt tyst när man skjuter. Ytterliggare ett pluss när du ska jaga med grejorna. Hastighetsmässigt ligger den på ca 265 fot/sekund. Då skjuter jag 30 grams pilar och det får man anse är en bra hastighet. Jag har en draglängd på 28,5 tum och ca 70 lbs i dragvikt. Vill man ha hastigheter runt 300 fot/sekund så får man gå ner i pilvikt och öka draglängden till 30 tum. Något som är ointressant för min del. Jag kan dra 29 tum, men har av jaktmässiga orsaker gått ner till 28,5. Ofta står man ju i lite tjockare kläder på pass och det är inte samma sak som att stå i T-shirt och träna en sommardag. Jag utgår alltid från jakten när jag utrustar min båge och hur den är intrimmad. Målsättningen är att få en utrustning som är lämpad för allt annat än idealiska skytteförhållanden. Under jakt får man sällan möjlighet till den där perfekta skjutställningen som du har på banan under sommarmånaderna. Jag tränar knästående, sittande och framåtlutande skjutställningar. Vi får väl se hur bra bågen presterar i afrika i september. Men jag kan rekommendera Bear Truth2 som en mycket lyckad jaktbåge. Som ni ser är det inget större fel på precisionen heller.
Publicerat Maj 7, 200818 yr Författare om man går ner ett snäpp och får loss en Truth 2007 billigt, vad är det man får och inte får då??
Publicerat Maj 8, 200818 yr om man går ner ett snäpp och får loss en Truth 2007 billigt, vad är det man får och inte får då?? Min kompis har en första generationen Truth. Du får en utmärkt jaktbåge. Tyst, välskjutande och snabb. Du har däremot inga dämpare som fångar upp strängen och tystar bågen på ett effektivt sätt. Truth2 är egentligen en helt ny båge. Den är mindre och har kortare lemmar. En kompaktare båge med den nya tekniken på lemmarna. Sen är truth2 en lätt båge. Min väger skjutklar 2,4 kilo. Då är det med stabbe, sikte och pilhylla. Båda bågarna gör ett utmärkt jobb. Får du tag på en truth1 till ett bra pris så gör du ingen dum affär.
Publicerat Maj 8, 200818 yr FX! Hittar du en billig Bear Truth så finns dämpare att köpa senare ifall du skulle vilja sätta på sådana . Funderar på att köpa ett par STS dämpare från det stora landet i väst. http://www.bowjax.com/sts.html
Publicerat Maj 9, 200818 yr Klart man skall köpa en Fred Bear båge med passande musik till och här är ett klipp där sångaren jagar med en "RIKTIG" båge *host* host* :D
Publicerat Maj 9, 200818 yr Författare Denna Ted Nugent verkar onekligen som en intressant person.... missat han totalt tidigare.
Publicerat Maj 13, 200818 yr Författare förresten... vad är ett bra pris på en Truth (2007). hittar inga priser i svedala på den.