Publicerat Maj 8, 200818 yr Hallå forumkamrater! Är det nån fler härifrån som ska gå björnjaktsutbildningen i Albacken nu den 11/5? I så fall ses vi där. // gAsToN
Publicerat Maj 8, 200818 yr Hallå forumkamrater!Är det nån fler härifrån som ska gå björnjaktsutbildningen i Albacken nu den 11/5? I så fall ses vi där. // gAsToN Inte omöjligt, nått sista annmälningsdatum eller bara att dyka upp? /Jeppe
Publicerat Maj 8, 200818 yr Författare Nja, att bara dyka upp tror jag inte är tillåtet..... Den arrangeras av Jägareförbundet och jag anmälde mig för ett bra tag sen. // gAsToN
Publicerat Maj 8, 200818 yr Nja, att bara dyka upp tror jag inte är tillåtet.....Den arrangeras av Jägareförbundet och jag anmälde mig för ett bra tag sen. // gAsToN Stämmer!! Läste om den för att tag sedan i svensk jakt men glömmde sedan bort det helt och hållet. Förmodligen för sent att annmäla sig nu .Synd då jag ska ut i helgen och reka lite på marken och lämmna stövaren åt frugans farbror när vi drar till Kreta två veckor . /Jeppe
Publicerat Maj 12, 200818 yr Författare Om ni har tänkt er att jaga björn och inte har erfarenhet av detta så kan jag varmt rekommendera denna kurs! Även fast jag träffat på björn tidigare (dock ej skjutit nån) så lärde jag mig en hel del. Kursen består av både teori och praktiskt skytte. // gAsToN
Publicerat Maj 12, 200818 yr Jag hade anmält mig till Jägarförbundet Norrbottens kurs men så i fredags den 9/5 ringer dom ifrån Luleåkontoret och säger att det inte blir någon p g a förlitet deltagarantal. Antagligen är dom kunniga här i Kalix vad beträffar björnjakt.
Publicerat Maj 13, 200818 yr Författare För få detlagare? Här i Jämtland har det varit för många anmälda så det har ordnats extra kurstillfällen. // gAsToN
Publicerat Maj 13, 200818 yr För få detlagare? Här i Jämtland har det varit för många anmälda så det har ordnats extra kurstillfällen. // gAsToN Lyckos! Snåljåpar till norrbottningar här uppe!
Publicerat Maj 13, 200818 yr Går väl lite längre söderut också, Boden, Umeå vet jag ska något.. Skellefteå också kanske? Du måste ju motionera bilen. :-) Vet inte riktigt vad innehållet ska vara dock här i Ume.. hon jag snackade med på Jägarförbundet läste upp en liten innehållsförteckning bara, det skulle vara någon form av kurs och man ska lära sig mer om beteendet hos björnen, lite om olika jaktformer och så något skytte vad jag fattade.
Publicerat Maj 13, 200818 yr Går väl lite längre söderut också, Boden, Umeå vet jag ska något.. Skellefteå också kanske? Du måste ju motionera bilen. :-)Vet inte riktigt vad innehållet ska vara dock här i Ume.. hon jag snackade med på Jägarförbundet läste upp en liten innehållsförteckning bara, det skulle vara någon form av kurs och man ska lära sig mer om beteendet hos björnen, lite om olika jaktformer och så något skytte vad jag fattade. I det här fallet är jag snål när det gäller att åka för utbildning. Umeå=ca.35 mil. Bilen motionerades igår kväll till bäverbäcken och en liten omväg hem.