Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Garmin 300 Colorado GPS

Featured Replies

Publicerat

Är det någon här på forumet som införskaffat en 300 colorado? Skulle vara väldigt intressant att höra om det är någon betydande skillnad till 60 Csx.....vad jag förstått är det något bättre upplösning ( om man nu är kräsen ), annars vet jag inte!

Publicerat

Jag har en colorado 300, har haft den i ca 1 månad och är supernöjd med den. Jag har inte testat 60Csx men vad jag har förstått så ska det vara bättre upplösning + lite större display,. Coloradon är väldigt lätt att använda, lite knappar vilket gör att man slipper bli förvirrad ;) Så det enda jag kan säga är att Coloradon är super.

Känner att det kommer att bli ett lyft med jakten till hösten nu när man slipper stå och vara förvirrad mitt i skogen med karta och kompass, vissa gånger så har det hänt att man tvivlat att man nånsin kommer ut ur skogen :rolleyes:

Publicerat
  • Författare
Känner att det kommer att bli ett lyft med jakten till hösten nu när man slipper stå och vara förvirrad mitt i skogen med karta och kompass, vissa gånger så har det hänt att man tvivlat att man nånsin kommer ut ur skogen :lol:

Jag vet hur det är..... :D:lol: ....Men som sagt, jag lämnar ändå inte kompassen hemma även om jag har gps....elektronik kan ju ibland vara lite som att spela på lotto.....!?

Publicerat
Jag vet hur det är..... :D:D ....Men som sagt, jag lämnar ändå inte kompassen hemma även om jag har gps....elektronik kan ju ibland vara lite som att spela på lotto.....!?

håller med!! man måste ju hitta även när batterierna tar slut...

Publicerat

Appropå batterier...

Hur är det med batteritiden? Enligt specifikationerna är det bara halva tiden på 300:an jämfört med 60csx... men hur är det i verkligheten?

Publicerat
Appropå batterier...

Hur är det med batteritiden? Enligt specifikationerna är det bara halva tiden på 300:an jämfört med 60csx... men hur är det i verkligheten?

Har faktiskt ingen koll på det, men vad jag har upptäckt med min 300 är att batteritiden räcker gott. Dock så kommer jag alltid att ha med extra batterier för man vet ju aldrig hur länge man blir i skogen.

Och kompass och karta följer ju självklart med.

Publicerat

300:an ska ha ännu bätttre kontakt med satelitterna, jag brukar köra med laddningsbara batterier och byta varje dag, är bra sugen på nya colorado, men väntar även på att en svensk variant av Astro 220 kommer och jag går inte runt med 2 prylar på mig med samma funktion, så vi får se hur det blir.

Publicerat
  • Författare
300:an ska ha ännu bätttre kontakt med satelitterna, jag brukar köra med laddningsbara batterier och byta varje dag, är bra sugen på nya colorado, men väntar även på att en svensk variant av Astro 220 kommer och jag går inte runt med 2 prylar på mig med samma funktion, så vi får se hur det blir.
Varför ska du vänta på den svenska versionen av Astron?
Publicerat
Varför ska du vänta på den svenska versionen av Astron?

Varför inte?

Två skäl: den är legal och snart här :D

Publicerat
  • Författare
Varför inte?

Två skäl: den är legal och snart här ;)

Det må hända att den andra inte är legal.....men den finns redan här... :lol:
Publicerat
Appropå batterier...

Det är inte ens halva tiden,den käkar batterier särskilt om man kör med full "bakgrundsbelysning"

Med Lithiumbatterier (felstavat?) är det närmaste man kan komma utlovade 15 timmar.

Kompassen är mest tillförlitlig om man står still.

Men jag håller den ändå snäppet bättre än Csx

Leif

• 1 month later...
Publicerat

Ni som har testat Colorado och 60csx. Vilken är lättast att hantera ifall man har GPSen fastatt i hållare i bilen eller på snöskotern?

Publicerat

dubbelpost