Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Försäsongs träning

Featured Replies

Publicerat

Ja då var man på ett så kallat dispens test med Alba blir då inget mer förrän i augusti trodde man hade en lydig hund :o upptag omg på ca 300 meter gångstånd i ca 400 meter sen fast uppe på ståndet efter ca 1,5 timme för å se vad hon skäller på, en mindre tjur (ca 10 cm knappar) då testar vi inkallning NEGATIV aha sugen tänkte jag nå stöter far ca 700 meter efter ca 2 timmar kommer en kompis så jag ska visa en lydig hund ropar som en stucken gris å visslar i HELVETTE kommer närmare men efter ca 500 meter vänder vi å är mer sugen på älgen :unsure: . nå far hem å duschar ska upp 5,15 å jobba kl är nu ca 23,00 går ut på gården å hör att fanskapet skäller närmare nu, så nu tänker jag ska jag visa att jag har lydig hund går upp på ca 100 meter å visslar å ropar ICKE SA NICKE flyttar sig ca 500 meter då går jag hem å sover vaknar ca 05,00 å ser på gps att hon slutat skälla kör med bilen närmare å ropar å SE DÄR JA då kommer hon skönt med lydiga hundar :blink::( , nå hon fick ett fint tränings pass + att man blev lite sen till jobbet oxå :rolleyes:

Publicerat

Erkänn du släppte henne för att du är för lat på cykeln <_< själv har hunden fått 20mil brevid cykeln på en månad.

Publicerat
  • Författare

Nej då har cycklat med dom varannan dag nu i ca 1 månad, å nog är det så att cyckel träningen sätter nästan bara fart på magen på hunden nog är det i skogen dom får kondition. Sen så har jag köpt ett halsband som jag var tvungen å testa om det funkar <_<

Publicerat

Visst är det skogen som ger rätt kondis på hunden, men som du också gör så gäller det att hålla flåset i liv under viloperioden, ska dra lite däck för att variera träningen och så hoppas jag att han vill simma i sommar min lilla badkruka. :D

Fick syn på 4 älgar en dag och då blev det spåra av, följde efter 1 km, var på väg ut för att jobba så det blev ett litet infall <_<

• 1 month later...
Publicerat

Ja, vad har ni för planering och aktiviteter inlagda för hundarna inför årets jakt och även i övrigt givetvis?

Närmaste händelse här lär ju bli wds för de tre vuxna jämtarna och närmaste någorlunda jaktliga aktivitet lär bli unghanens anlagsspår i sommar, för att därefter en resa till junsele och se vad han gillar nätade björnar i förhållande till permobjörnen, som han då jobbade mkt bra på..

Därefter är det väl spår-träning, konditionsträning och en del lydnad som gäller i väntan på augusti och de första släppen, så att vi får se var han står jaktligt sett i år, efter den lyckade första säsongen i fjol.

Ungefär samma planering för de övriga, men lilltiken är ju för ung för att gå anlaget och de andra har gjort bort det redan, så lite modifikationer blir det ju för var hund :angry:

Närmare planer lär komma längre fram i höst misstänker jag ;)

Publicerat

Fysträningen är i full gång sen ett par månader tillbaka, kört en hel del långdistans för 2 åringen 2x15 km så ofta jag kan åtminstone, har börjat lägga till styrketräningen i form av att dra däck, har en runda på 2,5km som jag ska köra lite intervall blandat däck och högfartsträning, var det inte så segt i början så skulle jag kört mer lydnad, men jag ska skärpa till mig lite, sticker ut på grävlingsjakten och hoppas på bra start och vidare upp på björnjakten i 2 veckor, ja sen ser nog säsongen ut som vanligt, jakt så fort det finns en ledig stund ;)

• 1 month later...
Publicerat

jämthund: börjar det inte vara dax med ett nytt inlägg snart? för nog har väl alba smitit nån gång sen sist eller? B)