Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Bushnell Elite 6500 4,5-30x50

Featured Replies

Publicerat

Hej

Jag har efter mycket funderande kommit fram till att jag ska köpa en Elite 6500 . Är det någon som hunnit skaffa sej någon erfarenhet av den nya elite serien.

Jag vore tacksam för synpunkter och tips rörande detta sikte. Då jag funderat på många olika sikten fastnade jag tillslut för det här ,jag har hitills bara bra erfarenheter av Bushnells sikten.

Så jag hoppas att även detta blir bra siktet ska sita på min rostfria sako 75 i caliber 6ppc.

Mvh Jocke

Publicerat

Passa dig bara för firefly om de e bushnell som har det.

Firefly är tydligen inte mycket att hänga i granen

Publicerat
Passa dig bara för firefly om de e bushnell som har det.

Firefly är tydligen inte mycket att hänga i granen

Är det den där varianten som man får ladda med en lampa?

Publicerat
  • Författare
Är det den där varianten som man får ladda med en lampa?

Hej

Jag har kollat i en elite med firefly riktmedel och jag kan direkt säja att det inte är något för mej. Att ha belysningen så att man måste ladda upp det med ficklampa verkar kass tycker jag. Den Elite 6500 som jag tänker köpa är inte belyst och det är mildot riktmedel i den, jag kommer nog att mest använda det till toppjakt och lite bockjakt.

Mvh Jocke

Publicerat
  • Författare

Efter mail kontakt med TOZ så blev jagvarse om att det inte finns några Elite sikten i 6500 serien att få tag på , dom har inte lanserats än fick jag till svar. Tidigast i början på juni skulle lanseringen ske, och när dom skulle få några att skicka ut till kund kunde dom inte svara på :D Så det blir till att vänta eller välja något annat.

Mvh Jocke

Publicerat

En undring. Går det att använda x30 förstoring i praktiska jaktsammanhang? Krävs inte att bössan är fastsatt i en bänk eller nått för det inte ska skaka?

/Må

Publicerat
  • Författare
En undring. Går det att använda x30 förstoring i praktiska jaktsammanhang? Krävs inte att bössan är fastsatt i en bänk eller nått för det inte ska skaka?

/Må

Hej Bj

Det går ganska bra att använda 30 ggr förstoring under jakt under förutsättning att man använder någon form av stöd, själv änvänder jag ett rock mount benstöd när jag jagar toppfågel :rolleyes:

Mvh Jocke

Publicerat
Efter mail kontakt med TOZ så blev jagvarse om att det inte finns några Elite sikten i 6500 serien att få tag på , dom har inte lanserats än fick jag till svar. Tidigast i början på juni skulle lanseringen ske, och när dom skulle få några att skicka ut till kund kunde dom inte svara på :wacko: Så det blir till att vänta eller välja något annat.

Mvh Jocke

Det är flera på Robsoft som har fått sina Elite 6500 från staterna. Så ditt påstående stämmer inte.

Menar du däremot 4.5-30X50 så stämmer det nog. Den modellen verkar inte ha lanserats än.

Publicerat
  • Författare
Det är flera på Robsoft som har fått sina Elite 6500 från staterna. Så ditt påstående stämmer inte.

Menar du däremot 4.5-30X50 så stämmer det nog. Den modellen verkar inte ha lanserats än.

Hej

Dom mindre forstoringarna finns att få tag på men jag hade tänkt köpa en 4,5-30x50 som det står som överskrift i mitt första inlägg i tråden, och den har inte lanserats än.

Mvh Jocke

Publicerat

Nu verkat theopticzone fått hem dom.. Enligt förstasidan

Publicerat

Jepp, det säljs en på robsoft.

Publicerat
  • Författare
Nu verkat theopticzone fått hem dom.. Enligt förstasidan

Hej

Jag såg oxå att dom fått fram sikten men det verkar som det inte finns med mildot ännu.

Hur som haver har jag beställt ett Nikon sikte istället som ska komma vilken dag som helst.

Mvh Jocke

Publicerat
Hej

Jag såg oxå att dom fått fram sikten men det verkar som det inte finns med mildot ännu.

Hur som haver har jag beställt ett Nikon sikte istället som ska komma vilken dag som helst.

Mvh Jocke

hej Jocke

Vilket Nikon beställde du? Fick hem mitt Monarch E (Gold) för två veckor sen ifrån TOZ. helt Kanon.

MVH Erik

Publicerat
  • Författare
hej Jocke

Vilket Nikon beställde du? Fick hem mitt Monarch E (Gold) för två veckor sen ifrån TOZ. helt Kanon.

MVH Erik

Hej Erik

Mitt sikte är en vanlig monarch 4-16x42 med mildot riktmedel fick hem det i dag faktiskt, så jag har redan monterat det.

Det här siktet verkar vara riktigt bra så jag tror nog att jag kommer att bli väldigt nöjd med det ;) .

Det passade riktigt bra på den nyligen inhandlade rostfria sako 75:an i cal. 6ppc.

Nu väntar jag bara på att kulorna jag beställde ska komma så att jag får lite att pyssla med sedan bär det av till skjutbanan.

Mvh Jocke

Publicerat
Hej Erik

Mitt sikte är en vanlig monarch 4-16x42 med mildot riktmedel fick hem det i dag faktiskt, så jag har redan monterat det.

Det här siktet verkar vara riktigt bra så jag tror nog att jag kommer att bli väldigt nöjd med det :lol: .

Det passade riktigt bra på den nyligen inhandlade rostfria sako 75:an i cal. 6ppc.

Nu väntar jag bara på att kulorna jag beställde ska komma så att jag får lite att pyssla med sedan bär det av till skjutbanan.

Mvh Jocke

Vad blev priset?

//

Gabbe

Publicerat
  • Författare
Vad blev priset?

//

Gabbe

Hej Gabbe

priset blev ca 2400:- då hade jag det hemma.

Mvh Jocke

Publicerat
Hej Gabbe

priset blev ca 2400:- då hade jag det hemma.

Mvh Jocke

inte från TOZ va?

//

Gabbe

Publicerat
  • Författare
inte från TOZ va?

//

Gabbe

Hej

Jag köpte det på toz men jag räknade lite fel på priset jag skrev, så här kommer en rättelse jag betalade 2400 för siktet sedan tillkommer frakten.

Nu sambeställde jag det här siktet med en kompis så att jag har inte betalat hela frakten själv. så det tillkommer några kronor på dom 2400 som jag skrev först.

Mvh Jocke

Publicerat
Hej

Jag köpte det på toz men jag räknade lite fel på priset jag skrev, så här kommer en rättelse jag betalade 2400 för siktet sedan tillkommer frakten.

Nu sambeställde jag det här siktet med en kompis så att jag har inte betalat hela frakten själv. så det tillkommer några kronor på dom 2400 som jag skrev först.

Mvh Jocke

Du måste ju sluppit undan tull&moms med det priset :)

//

Gabbe

Publicerat
  • Författare
Du måste ju sluppit undan tull&moms med det priset :angry:

//

Gabbe

Kompisen som jag sambeställde med har en kompis som bor i usa som köper det vi vill ha och sedan skickar det som privat post hit och det har funkat hitills.

På det viset slipper man tull och moms för det mesta inte alltid men nästan denna gången gick det bra.

Mvh Jocke

Publicerat
Kompisen som jag sambeställde med har en kompis som bor i usa som köper det vi vill ha och sedan skickar det som privat post hit och det har funkat hitills.

På det viset slipper man tull och moms för det mesta inte alltid men nästan denna gången gick det bra.

Mvh Jocke

Ok, tack för svaren!

//

Gabbe