Publicerat Maj 13, 200817 yr Hej Jag har efter mycket funderande kommit fram till att jag ska köpa en Elite 6500 . Är det någon som hunnit skaffa sej någon erfarenhet av den nya elite serien. Jag vore tacksam för synpunkter och tips rörande detta sikte. Då jag funderat på många olika sikten fastnade jag tillslut för det här ,jag har hitills bara bra erfarenheter av Bushnells sikten. Så jag hoppas att även detta blir bra siktet ska sita på min rostfria sako 75 i caliber 6ppc. Mvh Jocke
Publicerat Maj 13, 200817 yr Passa dig bara för firefly om de e bushnell som har det. Firefly är tydligen inte mycket att hänga i granen
Publicerat Maj 14, 200817 yr Passa dig bara för firefly om de e bushnell som har det.Firefly är tydligen inte mycket att hänga i granen Är det den där varianten som man får ladda med en lampa?
Publicerat Maj 14, 200817 yr Författare Är det den där varianten som man får ladda med en lampa? Hej Jag har kollat i en elite med firefly riktmedel och jag kan direkt säja att det inte är något för mej. Att ha belysningen så att man måste ladda upp det med ficklampa verkar kass tycker jag. Den Elite 6500 som jag tänker köpa är inte belyst och det är mildot riktmedel i den, jag kommer nog att mest använda det till toppjakt och lite bockjakt. Mvh Jocke
Publicerat Maj 15, 200817 yr Författare Efter mail kontakt med TOZ så blev jagvarse om att det inte finns några Elite sikten i 6500 serien att få tag på , dom har inte lanserats än fick jag till svar. Tidigast i början på juni skulle lanseringen ske, och när dom skulle få några att skicka ut till kund kunde dom inte svara på Så det blir till att vänta eller välja något annat. Mvh Jocke
Publicerat Maj 15, 200817 yr En undring. Går det att använda x30 förstoring i praktiska jaktsammanhang? Krävs inte att bössan är fastsatt i en bänk eller nått för det inte ska skaka? /Må
Publicerat Maj 16, 200817 yr Författare En undring. Går det att använda x30 förstoring i praktiska jaktsammanhang? Krävs inte att bössan är fastsatt i en bänk eller nått för det inte ska skaka?/Må Hej Bj Det går ganska bra att använda 30 ggr förstoring under jakt under förutsättning att man använder någon form av stöd, själv änvänder jag ett rock mount benstöd när jag jagar toppfågel Mvh Jocke
Publicerat Maj 16, 200817 yr Efter mail kontakt med TOZ så blev jagvarse om att det inte finns några Elite sikten i 6500 serien att få tag på , dom har inte lanserats än fick jag till svar. Tidigast i början på juni skulle lanseringen ske, och när dom skulle få några att skicka ut till kund kunde dom inte svara på Så det blir till att vänta eller välja något annat.Mvh Jocke Det är flera på Robsoft som har fått sina Elite 6500 från staterna. Så ditt påstående stämmer inte. Menar du däremot 4.5-30X50 så stämmer det nog. Den modellen verkar inte ha lanserats än.
Publicerat Maj 16, 200817 yr Författare Det är flera på Robsoft som har fått sina Elite 6500 från staterna. Så ditt påstående stämmer inte.Menar du däremot 4.5-30X50 så stämmer det nog. Den modellen verkar inte ha lanserats än. Hej Dom mindre forstoringarna finns att få tag på men jag hade tänkt köpa en 4,5-30x50 som det står som överskrift i mitt första inlägg i tråden, och den har inte lanserats än. Mvh Jocke
Publicerat Maj 25, 200817 yr Författare Nu verkat theopticzone fått hem dom.. Enligt förstasidan Hej Jag såg oxå att dom fått fram sikten men det verkar som det inte finns med mildot ännu. Hur som haver har jag beställt ett Nikon sikte istället som ska komma vilken dag som helst. Mvh Jocke
Publicerat Maj 26, 200817 yr HejJag såg oxå att dom fått fram sikten men det verkar som det inte finns med mildot ännu. Hur som haver har jag beställt ett Nikon sikte istället som ska komma vilken dag som helst. Mvh Jocke hej Jocke Vilket Nikon beställde du? Fick hem mitt Monarch E (Gold) för två veckor sen ifrån TOZ. helt Kanon. MVH Erik
Publicerat Maj 30, 200817 yr Författare hej JockeVilket Nikon beställde du? Fick hem mitt Monarch E (Gold) för två veckor sen ifrån TOZ. helt Kanon. MVH Erik Hej Erik Mitt sikte är en vanlig monarch 4-16x42 med mildot riktmedel fick hem det i dag faktiskt, så jag har redan monterat det. Det här siktet verkar vara riktigt bra så jag tror nog att jag kommer att bli väldigt nöjd med det . Det passade riktigt bra på den nyligen inhandlade rostfria sako 75:an i cal. 6ppc. Nu väntar jag bara på att kulorna jag beställde ska komma så att jag får lite att pyssla med sedan bär det av till skjutbanan. Mvh Jocke
Publicerat Juni 1, 200817 yr Hej ErikMitt sikte är en vanlig monarch 4-16x42 med mildot riktmedel fick hem det i dag faktiskt, så jag har redan monterat det. Det här siktet verkar vara riktigt bra så jag tror nog att jag kommer att bli väldigt nöjd med det . Det passade riktigt bra på den nyligen inhandlade rostfria sako 75:an i cal. 6ppc. Nu väntar jag bara på att kulorna jag beställde ska komma så att jag får lite att pyssla med sedan bär det av till skjutbanan. Mvh Jocke Vad blev priset? // Gabbe
Publicerat Juni 1, 200817 yr Författare Vad blev priset?// Gabbe Hej Gabbe priset blev ca 2400:- då hade jag det hemma. Mvh Jocke
Publicerat Juni 2, 200817 yr Hej Gabbepriset blev ca 2400:- då hade jag det hemma. Mvh Jocke inte från TOZ va? // Gabbe
Publicerat Juni 4, 200817 yr Författare inte från TOZ va?// Gabbe Hej Jag köpte det på toz men jag räknade lite fel på priset jag skrev, så här kommer en rättelse jag betalade 2400 för siktet sedan tillkommer frakten. Nu sambeställde jag det här siktet med en kompis så att jag har inte betalat hela frakten själv. så det tillkommer några kronor på dom 2400 som jag skrev först. Mvh Jocke
Publicerat Juni 4, 200817 yr Hej Jag köpte det på toz men jag räknade lite fel på priset jag skrev, så här kommer en rättelse jag betalade 2400 för siktet sedan tillkommer frakten. Nu sambeställde jag det här siktet med en kompis så att jag har inte betalat hela frakten själv. så det tillkommer några kronor på dom 2400 som jag skrev först. Mvh Jocke Du måste ju sluppit undan tull&moms med det priset // Gabbe
Publicerat Juni 4, 200817 yr Författare Du måste ju sluppit undan tull&moms med det priset // Gabbe Kompisen som jag sambeställde med har en kompis som bor i usa som köper det vi vill ha och sedan skickar det som privat post hit och det har funkat hitills. På det viset slipper man tull och moms för det mesta inte alltid men nästan denna gången gick det bra. Mvh Jocke
Publicerat Juni 5, 200817 yr Kompisen som jag sambeställde med har en kompis som bor i usa som köper det vi vill ha och sedan skickar det som privat post hit och det har funkat hitills.På det viset slipper man tull och moms för det mesta inte alltid men nästan denna gången gick det bra. Mvh Jocke Ok, tack för svaren! // Gabbe