Publicerat Maj 18, 200818 yr Tänkte kika om det finns någon som kan hålla i en jägarexamenskurs här för ca 6 st pers... Jag har lokal, har hört mig för bland olika kursgårdar men det bli så hiskeligt dyrt om dem ska komma till oss och hålla kurs, 2700 för 6 kurstillfällen är det billigaste erbjudandet jag fått och det är utan vapen-delen med praktik och utan litteratur och prov. Alternativet är ju att hålla en studiecirkel själv och sedan ta skjutdel och prov på annat ställe men det skulle ju vara kul men någon som vet lite mer och kanske är lämplig för ändamålet! Någon här som kan eller har något tips?
Publicerat Maj 18, 200818 yr Kontakta studiefrämjandet! De har kurser, farsan kör kurser i Rimbo bland annat. Jag brukar köra något kurstillfälle med hans elever, går igenom vapen och sen brukar jag hjälpa till då det ska skjutas lerduvor osv.. Men kolla med Studiefrämjandet i Berga eller vilket som blir närmast för dej. Mvh!
Publicerat Maj 19, 200818 yr Jäger här på jaktsnack håller i jägarexamenskurser. Men det var ett tag sedan han var inne. Ska se om jag kan få tag på honom.
Publicerat Maj 19, 200818 yr Författare Jo jag vet att studiefrämjandet har egna kurser men tanken är att vår egen klubb ska ordna saken i egna lokaler för att ommöjligt kunna erbjuda kursen till lite bättre pris...
Publicerat Maj 19, 200818 yr Jo jag vet att studiefrämjandet har egna kurser men tankenär att vår egen klubb ska ordna saken i egna lokaler för att ommöjligt kunna erbjuda kursen till lite bättre pris... Alternativ två.... Hör efter med en examinator om det är möjligt att få göra skrivningen om ni sköter teorin själva? Jägarförbundet har ju ett färdigt upplägg med böcker ~1500:- tror jag att det paketet kostar, har ni sedan någon erfaren jägare med lite känsla för pedagogik som kan hålla i kursen så borde det fungera utan problem.
Publicerat Maj 19, 200818 yr Författare Alternativ två....Hör efter med en examinator om det är möjligt att få göra skrivningen om ni sköter teorin själva? Jägarförbundet har ju ett färdigt upplägg med böcker ~1500:- tror jag att det paketet kostar, har ni sedan någon erfaren jägare med lite känsla för pedagogik som kan hålla i kursen så borde det fungera utan problem. har blivit rekomendera "kunskap om jakt" som alternativ till litteratur, har läst båda böckerna själv och måste nog säga att kunskap om jakt-boken är mycket lättare att beta sig igenom och lättare att hänga med i. Vart 17 får man tag på en examinator då? jägareförbundet el. studiefrämjandet kanske... måste ju också ha praktik-delen och skjutandet... fast det kanske man också kan ta separat?
Publicerat Maj 19, 200818 yr har blivit rekomendera "kunskap om jakt" som alternativ till litteratur, har läst båda böckernasjälv och måste nog säga att kunskap om jakt-boken är mycket lättare att beta sig igenom och lättare att hänga med i. Vart 17 får man tag på en examinator då? jägareförbundet el. studiefrämjandet kanske... måste ju också ha praktik-delen och skjutandet... fast det kanske man också kan ta separat? Ring upp jägarförbundet och hör med dom vilka banor i närheten som har provledare sedan är det bara att ta kontakt med dom så löser det sig ska du se ! Hälsningar T81
Publicerat Maj 19, 200818 yr har blivit rekomendera "kunskap om jakt" som alternativ till litteratur, har läst båda böckernasjälv och måste nog säga att kunskap om jakt-boken är mycket lättare att beta sig igenom och lättare att hänga med i. Vart 17 får man tag på en examinator då? jägareförbundet el. studiefrämjandet kanske... måste ju också ha praktik-delen och skjutandet... fast det kanske man också kan ta separat?
Publicerat Maj 19, 200818 yr har blivit rekomendera "kunskap om jakt" som alternativ till litteratur, har läst båda böckernasjälv och måste nog säga att kunskap om jakt-boken är mycket lättare att beta sig igenom och lättare att hänga med i. Vart 17 får man tag på en examinator då? jägareförbundet el. studiefrämjandet kanske... måste ju också ha praktik-delen och skjutandet... fast det kanske man också kan ta separat? Kunskap om jakt tycker jag är lite väl tunn då den är skrivet lite mer "skönlitterärt" och inte så faktaspäckad. Jag brukar dock köra med den själv men då beror det mest på att den är så pass mycket billigare än jägarförbundets paket. Tittar man på artkännedomsbiten så saknas det massor framförallt bilder.. Med lite engagemang, egna prylar i form av lite extra jaktfilmer, trofeer, skinn, fjädrar vapen och fällor så funkar det dock. Ta kontakt med Jägarförbundet och hör vilka som examinerar så att ni får klart med allt sånt innan ni drar igång. Lycka till!
Publicerat Maj 19, 200818 yr Författare Kunskap om jakt tycker jag är lite väl tunn då den är skrivet lite mer "skönlitterärt" och inte så faktaspäckad. Jag brukar dock köra med den själv men då beror det mest på att den är så pass mycket billigare än jägarförbundets paket. Tittar man på artkännedomsbiten så saknas det massor framförallt bilder..Med lite engagemang, egna prylar i form av lite extra jaktfilmer, trofeer, skinn, fjädrar vapen och fällor så funkar det dock. Ta kontakt med Jägarförbundet och hör vilka som examinerar så att ni får klart med allt sånt innan ni drar igång. Lycka till! tack för hjälpen ska nog fixa det här! Någon som vill komma och hålla föredrag vid nåt kurstillfälle?!
Publicerat Maj 19, 200818 yr tack för hjälpen ska nog fixa det här! Någon som vill komma och hålla föredrag vid nåt kurstillfälle?! Lite långt "sydvart" annars kunde det ha varit kul , Har kört igenom ~50 elever nu och 100% har klarat teoriprovet på första försöket