Publicerat Maj 19, 200818 yr Har funderat på att boka upp mig för en vakjakt på bock i augusti, en eftermiddag/kväll, men jag har ingen aning om vad det normalt kostar, har fått pris på 800 spänn. Är det ok pris? Till saken hör att det är en uppsiktsjakt då jag ännu inte tagit jägarexamen och vet inte om jag hunnit göra det tills dess heller, ville liksom prova på lite...
Publicerat Maj 19, 200818 yr Jag har hört runt 500:- för jakten och sedan 500:- för nedlagt djur. 300:- tillägg vid fler än tre horntaggar.
Publicerat Maj 20, 200818 yr Vi sålde bockjakt till ett par danskar för ett par år sedan. De betalade 1500/dag de jagade , då ingick boende i en av våra sommarstugor. 1500/ nedlagt vilt. Så beroende på var du jagar skulle jag gissa på 800/dag för jakten efter det är det mycket beroende på vem det är som hyr ut,, vissa tar betalt för olika hornuppsättningar och andra ett fast pris. Kolla på http://www.jaktformedling.se/bockjakt.asp så får du lite begrepp, du kan ju ringa något av dessa o höra efter..... lasse
Publicerat Maj 20, 200818 yr Författare Vi sålde bockjakt till ett par danskar för ett par år sedan.De betalade 1500/dag de jagade , då ingick boende i en av våra sommarstugor. 1500/ nedlagt vilt. Så beroende på var du jagar skulle jag gissa på 800/dag för jakten efter det är det mycket beroende på vem det är som hyr ut,, vissa tar betalt för olika hornuppsättningar och andra ett fast pris. Kolla på http://www.jaktformedling.se/bockjakt.asp så får du lite begrepp, du kan ju ringa något av dessa o höra efter..... lasse här var det inget boende med och 500 kr för fälld bock...
Publicerat Maj 20, 200818 yr Är det i närheten av Stockholm är det ett rimligt pris, tillgång kontra efterfrågan. Om det är dyrt eller ej avgör du själv.
Publicerat Maj 20, 200818 yr Författare Jo det är i Stockholm...så det är väl vad det kostar. Då hoppas jag verkligen att det blir en bock också så man inte pröjsar för å sitta å glo på naturen!
Publicerat Maj 20, 200818 yr Kolla om du/ni kan reka innan efter några bra ställen, helst under brunsten. Annars finns ju Allemansrätten så det är väl bara att ge sig ut på den marken.