Publicerat Maj 20, 200817 yr Hej Kom av en slump in på sidan och tror att detta passar mej perfekt, det finns tydligen många andra med rejält jakt- och vapenintresse !! Verkar som detta forum passar mej prfekt. Jag heter Joakim och bor i Lerum utanför Göteborg. Jagar måååånga dagar per år och allt vilt jag får tillfälle till. Har en borderterrier som är med på nästan all jakt. Har jagat en del gånger utomlands och har ett stort intresse för vapen och skytte. Byter bössor och optik flera gånger om året men tycks alltid snart hitta nåt "ännu bättre" som måste införskaffas. Laddar allt själv(utom hagel o 22lr). Mvh Joakim
Publicerat Maj 20, 200817 yr Välkommen! Undrar om det är något i miljön på Västkusten som gör att ni byter vapen så in i helvete? Rätta mej om jag har fel men finns inte kronikern Exabit i dessa trakter? Finns en tråd som heter typ vapen vi ägt Memorylane eller något liknade, har för mej att Exabits lista där var in i helvete imponerande .... Nu mera börjar folk bjuda på de vapen exabit skaffar redan innan han fått licenspappren Är du lika sjuk månde? Nästan så jag hoppas för det är ruskigt kul att läsa om symtomen Mvh!
Publicerat Maj 20, 200817 yr Välkommen hit! Jag bor i Kungsbacka men skjuter en del i Gråbo, är bl.a. funktionär på älgbanan. Närmast dig är nog annars vår kunnige "hustomte" Henrik på forumet - han bor en bit längre upp längs E20.
Publicerat Maj 20, 200817 yr "Hustomten" här Varmt välkommen skall du vara. Själv är jag född och uppvuxen i Lerum men bor numera utanför Alingsås. Kul med lite fler vapenintresserade jägare här, jag hoppas på många intresanta diskussioner framöver! //Henrik
Publicerat Maj 20, 200817 yr Välkommen på dej!.... hoppas du kommer trivas här hos oss!.. Mvh Mamre!..
Publicerat Maj 21, 200817 yr Välkommen!Undrar om det är något i miljön på Västkusten som gör att ni byter vapen så in i helvete? Rätta mej om jag har fel men finns inte kronikern Exabit i dessa trakter? Finns en tråd som heter typ vapen vi ägt Memorylane eller något liknade, har för mej att Exabits lista där var in i helvete imponerande .... Nu mera börjar folk bjuda på de vapen exabit skaffar redan innan han fått licenspappren Är du lika sjuk månde? Nästan så jag hoppas för det är ruskigt kul att läsa om symtomen Mvh! Ja, det är nog fara för risk att det är nästan lika illa med mej. På rak arm kommer jag på 22 vapen/pipor som jag har eller har haft de senaste 4 åren, förmodligen är det några till. Antagligen är det i stort sett lika många sikten. Ofta är det så att jag skaffar en bössa eller kaliber och laddar en massa olika am för att få den att skjuta bra och lyckas för det mesta med det, när det är klart vill jag ha nästa utmaning. Sen är det väl också så att jag gärna byter "upp" mej och då blir jag mer och mer kräsen och krävande. Helt idiotiskt, det hade blivit avsevärt billigare att gå på det "dyra" direkt. Men det är klart att man fått en hel del kunskaper och erfarenhet på resans gång. Tackar för ett varmt mottagande som medlem.
Publicerat Juni 2, 200817 yr Får säga välkommen jag med. Alltid skoj med fler från rätt sida! Bor själv i GBG Metropolen .... /Kristian