Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Krut till 300WSM ?

Featured Replies

Publicerat

Hej

Skjuter en del 150gr kulor i 300wsm, provat med 204 enligt normas rekommendationer, inte riktigt nöjd med precisionen. URP ligger ju riktigt nära i brinnhastighet, tänkte testa det. Nån som redan provat ??

Publicerat
Hej

Skjuter en del 150gr kulor i 300wsm, provat med 204 enligt normas rekommendationer, inte riktigt nöjd med precisionen. URP ligger ju riktigt nära i brinnhastighet, tänkte testa det. Nån som redan provat ??

Här på länken har Du RL-krut.

http://www.alliantpowder.com/reloaders/Rec...nterfire%20Load

http://www.robsoft.nu/databaser_se/laddata...ads.asp?MainID=

http://www.jaktsnack.se/index.php?showtopic=9248

Lycka till!

<_<

Publicerat

Tack för länkarna.

Provladdningarna jag gjort är med FMJ och skall användas till toppfågel kommande säsong. Min bössa, T3 Supervarmint, skjuter tillräckligt bra med Normas jaktmatch (snusdosan på 300m) men hastigheten är 845m/s. Naturligtvis begriper jag att den farten räcker, men är det negativt att komma upp mot 1000m/s eller däröver ?? Vill ju gärna utnyttja kaliberns potential vad gäller kulbana, om det går utan att skjuta sönder fågeln helt.

Nån som skjutit en del fågel med olika bössor kanske kan ge ett råd om jag skall fortsätta labba med höga hastigheter eller glömma det direkt ??

Publicerat
Tack för länkarna.

Provladdningarna jag gjort är med FMJ och skall användas till toppfågel kommande säsong. Min bössa, T3 Supervarmint, skjuter tillräckligt bra med Normas jaktmatch (snusdosan på 300m) men hastigheten är 845m/s. Naturligtvis begriper jag att den farten räcker, men är det negativt att komma upp mot 1000m/s eller däröver ?? Vill ju gärna utnyttja kaliberns potential vad gäller kulbana, om det går utan att skjuta sönder fågeln helt.

Nån som skjutit en del fågel med olika bössor kanske kan ge ett råd om jag skall fortsätta labba med höga hastigheter eller glömma det direkt ??

Varsegod! I övrigt kan jag inte uttala mig om handladdning, men jag försöker lära mig! <_<

Publicerat
Varsegod! I övrigt kan jag inte uttala mig om handladdning, men jag försöker lära mig! :)

OK, flyttar över frågan till "fågeljakt" istället.