Publicerat Augusti 9, 200520 yr Jag och Smurf här på forumet var ute och gjorde en nattlig repa. Resultatet blev en liten hona för min Laika/Jämte-korsning Ross! Nu vet vi var de finns...
Publicerat Augusti 15, 200520 yr Hur går det Perra? Blivit fler? Jag har haft lite otur, tiken blev sjuk så jag har bara varit ute 3 gånger. Men resultatet är rätt skapligt, 5st.
Publicerat Augusti 15, 200520 yr Underbart, *tummen upp*vilken tid på dygnet jagar ni? Brukar ge mej ut vid 22-23 tiden så här års.
Publicerat Augusti 15, 200520 yr Författare Hur går det Perra? Blivit fler?Jag har haft lite otur, tiken blev sjuk så jag har bara varit ute 3 gånger. Men resultatet är rätt skapligt, 5st. Min tik blev också sjuk och har stått i tio dar. Den här var årets första för Ross, Pia har tagit en tillsammans med kompisens Östlaika. Jag har jobbat och inte haft tid att vara ute så mycket tyvärr. Men förhoppningsvis ska det bli några fler...
Publicerat Augusti 19, 200520 yr Fick nr 6 & 7 för tiken i natt. Ska försöka jaga lite mer nu när både jag och tiken är friska, har bara blivit 5 gånger hittills.
Publicerat Augusti 22, 200520 yr Varit ute 2 gånger till. Gick bom i fredags, :-[ tillhör inte vanligheterna. Men i natt fick vi 8:an.
Publicerat Augusti 23, 200520 yr Verkar bara vara jag som har några rapporter. Blev två igår också, så nu är det 10.
Publicerat Augusti 26, 200520 yr Författare Det här går åt helvete. Nu har Pia börjat löpa också så henne går det inte att jaga med, har i alla fall fått en till för Ross men det är fan inte gott om dem, vet inte vad det är... :-
Publicerat Augusti 26, 200520 yr vart bor ni?släpper ni dem bara på åkrar eller i skogen åxå? är ni kring boråstrakterna å härjar nångång så hör av er!
Publicerat Augusti 26, 200520 yr Författare Jag ska eventuellt neröver Borås men jag vet inte när, ska höra av mig om det blir av. Jag försöker gå i närheten av ödetorp eller ännu hellre havreåkrar, där är de som lättast att hitta.
Publicerat Augusti 26, 200520 yr Det här går åt helvete. Nu har Pia börjat löpa också så henne går det inte att jaga med, har i alla fall fått en till för Ross men det är fan inte gott om dem, vet inte vad det är... :- Det var ju illa, men du har ju en hund till. Hur många har du skjutit? Jag har inte varit ute sen i måndags så det är fortfarande 10. vart bor ni?släpper ni dem bara på åkrar eller i skogen åxå? är ni kring boråstrakterna å härjar nångång så hör av er! Bor utanför Växjö. Vi brukar gå skogsbilsvägar genom marken och låta hunden söka av. Men visst drar körsbärsträd och havreårar grävling.
Publicerat Augusti 26, 200520 yr Författare Det var ju illa, men du har ju en hund till. Hur många har du skjutit? Jag har inte varit ute sen i måndags så det är fortfarande 10. Jo, det är ju han jag jagat med men det har bara blivit två hittills, får se om jag går ut en sväng ikväll kanske och provar några nya ställen.
Publicerat Augusti 26, 200520 yr Rätt konstigt det här med grävlingarna. På hemmamarken verkade det inte finnas så mycket grävling innan jag började jag i höst. såg inga spillningshögar, inga spår runt gryten osv. Men ändå har jag skjutit 5st där hittills, och det verkar ändå finnas några kvar. Har i stort sett bara jagat på 100ha.
Publicerat September 1, 200520 yr Jäla skit! > Har fått släppa grävling de två senaste gångerna jag varit ute. Dom har behagat stå på grannmarkerna.
Publicerat September 1, 200520 yr PERRA:vi har ett flertal grävlingar i en havreåker, såg en ikväll utan att komma till skott(pyrsch)...men om du har vägarna förbi borås och bonden har tröskat så kan vi ju alltid släppa jycken ändå, för grävling finns det ju bevisligen....
Publicerat September 14, 200520 yr Verkar bara vara jag som jagar. Sköt 12:an i natt. Var är alla grytjägare? Slitit ut spaden? ;D
Publicerat September 14, 200520 yr Verkar bara vara jag som jagar. Sköt 12:an i natt.Var är alla grytjägare? Slitit ut spaden? ;D Är nog grytjägare...men gillar inte grävling och grävning...Räv däremot...dom gillar jag..och rävsprängare... Hade vi haft den grävlingstam ni verkar ha så skulle jag nog försöka få skjuta nån grävling för stövarn, han tar ju an nattslag på grävling och är jäkligt tuff med dom när han kommer ikapp...
Publicerat September 14, 200520 yr Författare Förra veckan var bra. Då sköt vi fyra stycken på tre dar. Sammanlagt har vi skjutit sex för hunden nu, inte så bra som jag hade hoppats på men å andra sidan är det hans första riktiga säsong.