Publicerat Maj 22, 200818 yr Jeg kan også nevne sommerleir for dachser 12.-20. juli 2008, i Elverum, Norge. For mer info om arrangementet: http://www.hedmarkdhk.com/Dokumenter/sommerleir2008.pdf Sommerleiren starter med at Oppland DHK arrangerer utstilling 12. juli, dagen etter har Hedmark DHK utstilling. I løpet av uka er det ordinære og bevegelige sporprøver, hitrening og prøver, og ulike andre aktiviteter for stor og små. I år vil det bla bli en liten innføring av klikker-trening torsdag. Det hele avsluttes med en ordinær sporprøve søndag 20.juli. Fra kunsthiet som benyttes under sommerleiren. Onsdag kveld er det felles grillaften. I 2004 var det 120 hunder og 50 mennesker tilstede onsdag kveld. I fjor ble en ny tradisjon startet ved at den første ordinære blodsporprøven blir arrangert som et rasemesterskap. Prøvevinner i 2007 ble CH Ovnsrørets Ukkonen, her med fører T. Hellander. Hiprøvene samler også mange deltagere. Det blir spennende å se hvordan det nå blir med nye hiprøveregler (championer kan ikke stille på prøve bla). På bildet er Kirsten Næss med nr 2 og "prøvens beste dachs" fra lørdagens hiprøve (2007), Dachshund strihåret, NUCH NJ(H)CH Pediculus Berte. Berte ble også "Sommerleirens Beste Hund" basert på utstilling- og prøveresultater. Kirsten Næss vant også kennel Romanicas VP til odel og eie, etter tre napp i fatet. Premien var satt opp til "beste dachs" etter sommerleirens to hiprøver. Kirsten hadde inntegning med tre forskjellige hunder: NSUCH NordJV-03 NordJ(H)CH NVCH Revestrekens Ille N FIN UCH N S J(H)CH Pediculus Bertil og NUCH NJ(H)CH Pediculus Berte Sommerleiren er et sted det bare er "å stikke innom", der er det mange engasjerte dachshundeiere.
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.