Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

vitsvansjakt i världsklass

Featured Replies

Publicerat

Jag bor i Madison Wisconsin och jagar och guidar i västra Wisconsin som är en av dom bästa markerna i hela USA för Vitsvans vilt i trofe klass. I fall några känner för att komma över och jaga själva på offentlig mark eller för att jaga med en guidad tur så kan jag ge alla råd och tips som finns för att ha en lyckad resa. Ifall ni har några frågor om att jaga i midwestern så tveka inte att fråga. Man kan åka och jaga själv och licenserna kostar endast $160.00 för vitsvanshjort i Wisconsin för nonresident hunters. Jag tycker det är jävligt kul att det börjar ta fart i bland svenska bågjägare. Så hör av er.

Publicerat

Det skulle vara kul. Får man använda vanliga gevär?

Vad skulle en sådan resa gå på? Med boende och flygresa.

Publicerat
  • Författare
Det skulle vara kul. Får man använda vanliga gevär?

Vad skulle en sådan resa gå på? Med boende och flygresa.

Jag arrangerar bara bågjakt i Wisconsin men åker du hit och jagar på allmän mark så går licensen på 160 dollar

Flygresan går på 5000-6000 kkronor från Stockholm till Chicago. Hyrbil en vecka runt 600 dollar sen tillkommer boende och mat och det kan ju vara hur lite som helst till hur mycket som helst. Jag arrangerar en budget vecka för bågjägare då dom jagar på min mark och bor i min stuga men det är självhushåll och jag guidar dom i två dar och sen sköter dom sig själva. Då tar jag 800 dollar per person och vecka vilket är jävligt billigt.

Publicerat

herre gud det var inget dumt pris alls.

Publicerat

Detta verkar ju va för bra för att vara sant...kan man boka en resa till nästa höst då kanske?

Vilka ska med?

:)

Publicerat
  • Författare

Och nu börjar det hända grejer härborta med vildsvin också. En stor sugga vart på körd bara 1.5 mil från min mark och vild svin får man jaga hela året härborta med bara en småvilts licens vilket bara kostar 40 dollar.

http://www.lacrossetribune.com/articles/20...ews/03pig17.txt

Kolla in grisen

Publicerat
Detta verkar ju va för bra för att vara sant...kan man boka en resa till nästa höst då kanske?

Vilka ska med?

B)

Slår du en blydank i nacken på mej så att jag är medvetslös hela flygresan dit och hem, så hänger jag med!! :):angry:

Publicerat

Är där några andra kostnader som tex fällavgifter ? Hur många hjortar får man skjuta ? Har nog några danskar som skulle kunna nappa på det här.

Publicerat
Slår du en blydank i nacken på mej så att jag är medvetslös hela flygresan dit och hem, så hänger jag med!! :rolleyes::D

Va bra crowfear!

blydagg i nacken först sedan blir det några valium under själva flygningen, inga problem :D :D

Publicerat
  • Författare

Det är inga fäll avgifter och man får skjuta hur många hjortar man vill, men man måste först skjuta ett hornlöst djur innan man får skjuta en bock för naturvårds verket i Wisconsin försöker få ner hjort stammen. Jagar man med mig så får man inte skjuta några mellan bockar utan antingen en pin bock eller 8 taggar eller mer och hornen ska vara minst 130 poäng. Alla bockar i mellan är fredade. Nu ska ju folk veta att jaga vitsvans hjort med båge är svårt och även ifall vi har otroligt med djur så så är det absolut ingen garanti att man skjuter en hjort. Att komma in på livet på ett ung djur är en sak men att lura gammel bocken är riktigt tufft. En sak kan jag garantera man har bättre chans i WIsconsin än någon annan stans och finare landskap att jaga i finns knappt.

Publicerat
  • Författare

Ok glömde ett par saker. När man jagar hjort så finns det andra saker man kan skjuta också (vildkalkon, prärievarg, kanin mm). Här är en länk till Naturvårds verket i Wisconsin och det finns massor av info och olika hjälpmedel på den här sidan ifall man ska över hit och jaga. Kollade föresten statestiken för 2007. 116 029 hjortar vart skjutna med båge föra året i wisconsin. Alla vapen includerat sköts 518 489 hjort djur i Wisconsin.

http://www.dnr.state.wi.us/org/land/wildlife/hunt/

Publicerat

Har varit och jagat hos Klas och det är den absolut bästa jakten jag någonsin varit med om!

Sjukt vacker natur, mycket hjort och grymt värdskap av Klas. Senast jag var där så fick jag en bock.

Åker nu i höst igen, denna gång med en polare från Uppsala.

Ta chansen!