Hoppa till innehåll

Eu moppe


Nils l

Recommended Posts

Vad köper man för eu moppe? Har aldrig ägt någon moped men nu har jag börjat fundera med tanke på soppapriset kanske det är dags. Vilket märke ska man sikta in sig på? 2 eller fyrtakt? Någonting man bör undvika? Försäkringskostnader?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Vad köper man för eu moppe? Har aldrig ägt någon moped men nu har jag börjat fundera med tanke på soppapriset kanske det är dags. Vilket märke ska man sikta in sig på? 2 eller fyrtakt? Någonting man bör undvika? Försäkringskostnader?

jag jobbade som mek på en stor mc butik ett tag då chefsmeken körde ihjäl sig och då skruvade jag mycket eu moppe och kan väl konstatera att dom billiga är ett jäkla skit.

den jag tycker är outstanding är denna.

http://www.hondamc.com/homc/templates/Model____9144.aspx

en evighetmaskin helt enkelt och väldigt lättkörd och smidig.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Precis vad jag ville höra. :D Det var bara ett avskräckande pris. :lol: Får mycket soppa för 25 lakan och en försäkring på 2,5 per år. Man får ju betala moppen 2ggr på tio år. :D Kanske finns begagnade som ramlat litei pris.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Nils vill du göra affärer med mig igen så har jag en peuguot looxor till salu :lol: Det är en 02a som gått 350mil denna har 17" hjul vilket gör att den trevligare att köra speciellt på lite sämre vägar.

post-857-1211646832_thumb.jpg

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Precis vad jag ville höra. B) Det var bara ett avskräckande pris. :) Får mycket soppa för 25 lakan och en försäkring på 2,5 per år. Man får ju betala moppen 2ggr på tio år. :angry: Kanske finns begagnade som ramlat litei pris.

Men försäkringen är ju i första hand inte till för att betala skador på din moped, utan för att betala skador som mopeden orsakar.

Tyvärr verkar vettet försvinna så fort nån sätter sig på en moped, vet inte hur många gånger jag hållit på att bli påkörd/kört på nått pucko som ligger i 50-60km/h och "flyger" över vägen, oavsett stopplikt eller väjningsplikt.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Nils vill du göra affärer med mig igen så har jag en peuguot looxor till salu :) Det är en 02a som gått 350mil denna har 17" hjul vilket gör att den trevligare att köra speciellt på lite sämre vägar.

Lars, Tänker du skinna en stackars fattig norrlänning på pengar igen. :angry:

Vad vill Du ha för en dylik mackapär då? Det är ju långt att köra ända till Umeå från Gällivare.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag var och kollade mätaren den hade rullat 460mil kostade 19900 när jag köpte den ny så skäligt pris blir väl runt 10 000 då följer det med lite leksaker som får den att göra 90knyck. Jo visst är det långt men har du vägarna neröver så kanske det passar jag orkar inte lägga någon energi på att sälja för den står bra där den står. Visst är det på tok för dyr försäkring på dessa i förhållande till priset men det beror väl på att det är mest ungdomar som kör dessa och visst minns man själv att man tycktes vara odödlig i den åldern. Jag körde mest till och från jobbet och hade då glesbygds försäkrat :)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

För mig som precis ramlat ur moppeåldern och haft och mekat med en del olika tycker jag såhär..

Gilera stalker, relativt billig lättkörd och lätt i allmänhet ingen klumpig grejj och de jag har haft att göra med har fungerat bra.

Men den moped jag håller högst, dock inte eu är Piaggio Ciao alla mina kompisar har varsin och nästintill problemfria trots minst 20 år på nacken. ! Jag har en från -82 och den går tamifanimej jämnt, startar på 3 sek ävern om den stått i snöstorm i 1 vecka. går förhållandevis bra, ca 50 km/h och finns inget billigare, en soppatank på ca 2,8 liter som räcker över en månad med vardaglig körning och en försäkring som inte är något att tala om.

Bara ett tips om det inte är så att du ska transportera dig låååååånga sträckor. För längre än en mil i taget kan bli jobbigt. :angry:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
  • 1 year later...
  • 1 month later...

rättelse köp en suzuki pv. håller för allt. går med på allt. Nackdelen är väl dom är svåra att få tag i i Sverige men i Finland finns det exemplar överallt i princip

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

skall du ha billig evighets maskin, köp en honda monkey! rulla med stil! dom klarar allting tongue.gif dom jävlarna går med allt, på allt genom allt.
rättelse köp en suzuki pv. håller för allt. går med på allt. Nackdelen är väl dom är svåra att få tag i i Sverige men i Finland finns det exemplar överallt i princip

Bör väl tilläggas att man max kan vara 110cm lång för att ens få plats på dessa... :(

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...