Hoppa till innehåll

Camotejp?


KungCocos

Recommended Posts

Guest sickboy75
Ser ju riiiiktigt najs ut. Men som sagt; hur ser den ut när du ska ha bort tejpen?

Bra fråga?

Tejpen har suttit närmare ett år nu.

Stocken var inte i något vidare skick från början, misstänker att det är en del "klet" på stocken?

Är stocken lackad så torde det inte vara några problem :rolleyes:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag själv har syntetstock, så visst går det att få bort. Men man vill ju inte sitta i 4 timmar med "limtvätt" framför tv´n. Inte jag iaf...

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Guest sickboy75
Jag själv har syntetstock, så visst går det att få bort. Men man vill ju inte sitta i 4 timmar med "limtvätt" framför tv´n. Inte jag iaf...

Varför inte ta o camo måla stocken?

Ska ju finnas färg som går o ta bort med färgborttagare :rolleyes:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Varför inte ta o camo måla stocken?

Ska ju finnas färg som går o ta bort med färgborttagare ;)

Jasså det säger du?! Vart hittar man sån då?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Sån får det bli! Jag köper denna direkt jag ser att dom har den i lager igen. Om ingen hittar samma tejp på anna sida eller butik.

Återkommer med betyg & tyckande om den senare om ingen annan har hunnit med det.

Mvh!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Använder denna numer istället för tejp:

http://www.beartooth-products.com/shop/3-p...-camo-kits.html

Köpte min på cabelas men jag tror den finns i sverige också.

Yeah, ser ju smart ut, men jag "hatar" att ha saker som "bygger" på bössan. Det är ju neoprene som bygger upp över 3mm, jag har sj, en sån grej till kolven som ska hålla ammo, men gillar det inte alls. Är mest bara ivägen....

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Yeah, ser ju smart ut, men jag "hatar" att ha saker som "bygger" på bössan. Det är ju neoprene som bygger upp över 3mm, jag har sj, en sån grej till kolven som ska hålla ammo, men gillar det inte alls. Är mest bara ivägen....

Men den blir så mycket gosigare mot kinden, istället för den kalla och hårda plastkolven. :rolleyes:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Men den blir så mycket gosigare mot kinden, istället för den kalla och hårda plastkolven. :)

Men jag skulle tycka att skränkningen av kolven påverkas, Öka höjden på kolven med 3-4mm kan vara ganska avgörande.kanske jag som är känslig i mitt skytte...?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Men jag skulle tycka att skränkningen av kolven påverkas, Öka höjden på kolven med 3-4mm kan vara ganska avgörande.kanske jag som är känslig i mitt skytte...?

Nja..neoprenet är 2,3mm så den totala "kolvhöjningen" är max 2mm eftersom neoprenet dessutom ger efter lite. Detta flyttar svärmens centrum upp till fyra centimeter på 20meters håll, för mig kvittar iallafall detta, då jag säkerligen gör andra "fel" som uppväger eller förvärrar detta, gässen och änderna känner ingen skillnad heller. :rolleyes:

Men annars är det bara att byta mellanlägg för att ändra skränkningen.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 11 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...