Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Camotejp?

Featured Replies

Publicerat

Vart kan man köpa vetti camo till bössan? Är det nån som använder det, hur är resultatet isf?

Hittade denna: http://www.jaktgrossisten.se/item_link_fra...m_id=3888545400

Men klibbar inte tejpen fast i bössan & är så för evigt?

Publicerat

med lite tålamod o gott humör så klarar man det mesta

post-1646-1211668773_thumb.jpg

Publicerat

åå en till....

post-1646-1211668926_thumb.jpg

Publicerat
  • Författare

Ser ju riiiiktigt najs ut. Men som sagt; hur ser den ut när du ska ha bort tejpen?

Publicerat
Ser ju riiiiktigt najs ut. Men som sagt; hur ser den ut när du ska ha bort tejpen?

Bra fråga?

Tejpen har suttit närmare ett år nu.

Stocken var inte i något vidare skick från början, misstänker att det är en del "klet" på stocken?

Är stocken lackad så torde det inte vara några problem :rolleyes:

Publicerat
  • Författare

Jag själv har syntetstock, så visst går det att få bort. Men man vill ju inte sitta i 4 timmar med "limtvätt" framför tv´n. Inte jag iaf...

Publicerat
Jag själv har syntetstock, så visst går det att få bort. Men man vill ju inte sitta i 4 timmar med "limtvätt" framför tv´n. Inte jag iaf...

Varför inte ta o camo måla stocken?

Ska ju finnas färg som går o ta bort med färgborttagare :rolleyes:

Publicerat
  • Författare
Varför inte ta o camo måla stocken?

Ska ju finnas färg som går o ta bort med färgborttagare ;)

Jasså det säger du?! Vart hittar man sån då?

Publicerat

Hej,

Det påstås att det finns camo-tejp som inte lämnar klisterrester, se t ex http://www.hundforaren.se/Webshop/Butiken.php?camo=

Är det någon som testat? Jag är lite tveksam att till klä en klass IV stock på Sauern innan man vet..

Mvh,

a-414

Publicerat
  • Författare

Sån får det bli! Jag köper denna direkt jag ser att dom har den i lager igen. Om ingen hittar samma tejp på anna sida eller butik.

Återkommer med betyg & tyckande om den senare om ingen annan har hunnit med det.

Mvh!

Publicerat
  • Författare
Använder denna numer istället för tejp:

http://www.beartooth-products.com/shop/3-p...-camo-kits.html

Köpte min på cabelas men jag tror den finns i sverige också.

Yeah, ser ju smart ut, men jag "hatar" att ha saker som "bygger" på bössan. Det är ju neoprene som bygger upp över 3mm, jag har sj, en sån grej till kolven som ska hålla ammo, men gillar det inte alls. Är mest bara ivägen....

Publicerat
Yeah, ser ju smart ut, men jag "hatar" att ha saker som "bygger" på bössan. Det är ju neoprene som bygger upp över 3mm, jag har sj, en sån grej till kolven som ska hålla ammo, men gillar det inte alls. Är mest bara ivägen....

Men den blir så mycket gosigare mot kinden, istället för den kalla och hårda plastkolven. :rolleyes:

Publicerat
  • Författare
Men den blir så mycket gosigare mot kinden, istället för den kalla och hårda plastkolven. :)

Men jag skulle tycka att skränkningen av kolven påverkas, Öka höjden på kolven med 3-4mm kan vara ganska avgörande.kanske jag som är känslig i mitt skytte...?

Publicerat
Men jag skulle tycka att skränkningen av kolven påverkas, Öka höjden på kolven med 3-4mm kan vara ganska avgörande.kanske jag som är känslig i mitt skytte...?

Nja..neoprenet är 2,3mm så den totala "kolvhöjningen" är max 2mm eftersom neoprenet dessutom ger efter lite. Detta flyttar svärmens centrum upp till fyra centimeter på 20meters håll, för mig kvittar iallafall detta, då jag säkerligen gör andra "fel" som uppväger eller förvärrar detta, gässen och änderna känner ingen skillnad heller. :rolleyes:

Men annars är det bara att byta mellanlägg för att ändra skränkningen.

• 11 years later...