Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

22LR på 100m.

Featured Replies

Publicerat

Var ute med lill bettan i dag på 100m o panga lite har inte prövat vad 22an presterar på 100m så jag tänkta att jag skulle ta reda på det för jag har 2st ställen på byn där det är svårt o komma till skott så man får ta dom på lite längre håll o efter dagens övning så är det ju inga problem o plocka kråk o måsfågel från 0-100m :rolleyes: kunde väll fått lite tätare men det blåste en del men kalibreringsverktyget funkar ju kanon :mellow:

DSC00787.jpg

Mvh.

Publicerat

Kalibreringsverktyget.

Är det den längst upp till höger i bild? B):mellow:

/H

Publicerat

Vad är det för bössa du använt då?? ;)

Sån viktig info måste du tala om också ju!! :D:D

Publicerat
  • Författare
Vad är det för bössa du använt då?? ;)

Sån viktig info måste du tala om också ju!! :D:D

Hej crowfer det är en Cz Varmint 452 med en Bushnell Elite 3200 5-15x50 på ryggen :D

DSC00241.jpg

Mvh.

Publicerat

Tackar! Prexis vad jag ville höra, jag har ju en lika själv, fast den är toppad med en Burris Fullfield II 3,5-12x50 :D

Härlig pang! ;)

Publicerat
  • Författare
Tackar! Prexis vad jag ville höra, jag har ju en lika själv, fast den är toppad med en Burris Fullfield II 3,5-12x50 :D

Härlig pang! :D

Fint de ;)

Mvh.

Publicerat
  • Författare

För skojs skull så tänker jag prova på 150-200m o kolla hur träff bilden ser ut :D

Mvh.

Publicerat

Intressant, skulle behöva en trevlig 22:a jag med. Velar dock mellan LR och WM, och kan inte heller bestämma vad det ska få kosta. Å ena sidan är det en bössa man använder mycket och ofta (skulle motivera ett högt pris, t.ex. Sako Quad där man har både LR och WM), å andra sidan finns det andra "tyngre" bössor som känns mer motiverade att lägga pengar på...

Publicerat
Intressant, skulle behöva en trevlig 22:a jag med. Velar dock mellan LR och WM, och kan inte heller bestämma vad det ska få kosta. Å ena sidan är det en bössa man använder mycket och ofta (skulle motivera ett högt pris, t.ex. Sako Quad där man har både LR och WM), å andra sidan finns det andra "tyngre" bössor som känns mer motiverade att lägga pengar på...

Om jag vore dig skulle jag fundera vad ´jag ska använda bössan till mest, ska du mest skjuta prick & träna så är ju klar LR billigare i drift än en WM. Ska du jaga med den skulle jag personligen välja WM. Jag sj har en Brno mod 2 .22LR den dödar såklart, men långa skott med precitionen är ju inte densamma under alla vädrets makter.

Publicerat

Jag tog en annan väg i .22 djungeln.

Från att ha en .22WM så vart det en .22 Hornet och en .22LR, denna kombianition passar min jakt bättre.

Det som fick mej att lessna på .22WM var det magra utbudet på ammo här och priset på denna, annars är det en mycket pontent kaliber som mycket väl gör jobbet.

Genom att jag laddar själv så är ju hornet ett mkt bra val, finns mycket skoj att laborera med, men ska man bara köra med köpeskott blir det dyrt.

Publicerat
Jag tog en annan väg i .22 djungeln.

Från att ha en .22WM så vart det en .22 Hornet och en .22LR, denna kombianition passar min jakt bättre.

Det som fick mej att lessna på .22WM var det magra utbudet på ammo här och priset på denna, annars är det en mycket pontent kaliber som mycket väl gör jobbet.

Genom att jag laddar själv så är ju hornet ett mkt bra val, finns mycket skoj att laborera med, men ska man bara köra med köpeskott blir det dyrt.

Så sant, ammopriset & tillgång är speciellt. Jag har även en Krico .22H, den är den bössa jag jagar mest med förutom hagel. Sjukt bra skjutande måste jag säga, ligger vinden stilla så skjuter man en tjäder i ögat på 100m. Skulle jag få välja en av dessa 3 bössor så vore Horneten ett självklart val... Funkar bra på såväl ripa på fjället som stortjädern i skogen.

• 1 month later...
Publicerat
  • Författare

Jag skulle upp nu på morgonen o träna lite med 22an lite långhålls skytte med afyrnings teknik men dom hadde tävling där nu på morgonen så jag får åka upp senare o träna lite :P

Mvh.

Publicerat
  • Författare

Dagens övning blev på 80m träna avfyrningteknik o sen pröva jag 3 olika amo.

Dom två översta rvs hv-hp, Nedere vänstra hörnet Remington hv-hp, Högra hörnet yellow jacket funka ju ok men det var första gången jag pröva ris socka o det var lite o vant :)

DSC00881.jpg

Sen körde jag one shot one kill lyckades nästan B)

DSC00879.jpg

Ja ja det är bara o träna på :rolleyes:

Mvh.

Publicerat

härliga bilder flex måste tästa nån gång vad köper du dina tavlor?

Publicerat
  • Författare
härliga bilder flex måste tästa nån gång vad köper du dina tavlor?

Laddar ner från nätet :)

Mvh.

Publicerat

okej.. vart förstjust i den den understa tavlan där man skjuter ett skott per mål

Publicerat
  • Författare

Skulle åka till banan o kolla hur lill bettan gick på 150m men det blåste för mycket så jag körde lite på 50m o träna avfyrningteknik krama krama långsamt :rolleyes: o bettan går rätt bra på 50m 2 gånger 2 cm är rutorna ;)

Ställde in siktet i vänstra hörnet sen var det bara o ösa på ;)

DSC00877.jpg

DSC00889.jpg

DSC00892.jpg

Mvh.

Publicerat

Snyggt skjutet,

Varför lämnat en ruta tom?

Publicerat
  • Författare
Snyggt skjutet,

Varför lämnat en ruta tom?

Skotten tog slut :angry: