Publicerat Maj 26, 200817 yr Var ute med lill bettan i dag på 100m o panga lite har inte prövat vad 22an presterar på 100m så jag tänkta att jag skulle ta reda på det för jag har 2st ställen på byn där det är svårt o komma till skott så man får ta dom på lite längre håll o efter dagens övning så är det ju inga problem o plocka kråk o måsfågel från 0-100m kunde väll fått lite tätare men det blåste en del men kalibreringsverktyget funkar ju kanon Mvh.
Publicerat Maj 27, 200817 yr Vad är det för bössa du använt då?? Sån viktig info måste du tala om också ju!!
Publicerat Maj 27, 200817 yr Författare Vad är det för bössa du använt då?? Sån viktig info måste du tala om också ju!! Hej crowfer det är en Cz Varmint 452 med en Bushnell Elite 3200 5-15x50 på ryggen Mvh.
Publicerat Maj 27, 200817 yr Tackar! Prexis vad jag ville höra, jag har ju en lika själv, fast den är toppad med en Burris Fullfield II 3,5-12x50 Härlig pang!
Publicerat Maj 27, 200817 yr Författare Tackar! Prexis vad jag ville höra, jag har ju en lika själv, fast den är toppad med en Burris Fullfield II 3,5-12x50 Härlig pang! Fint de Mvh.
Publicerat Maj 27, 200817 yr Författare För skojs skull så tänker jag prova på 150-200m o kolla hur träff bilden ser ut Mvh.
Publicerat Maj 27, 200817 yr Intressant, skulle behöva en trevlig 22:a jag med. Velar dock mellan LR och WM, och kan inte heller bestämma vad det ska få kosta. Å ena sidan är det en bössa man använder mycket och ofta (skulle motivera ett högt pris, t.ex. Sako Quad där man har både LR och WM), å andra sidan finns det andra "tyngre" bössor som känns mer motiverade att lägga pengar på...
Publicerat Maj 27, 200817 yr Intressant, skulle behöva en trevlig 22:a jag med. Velar dock mellan LR och WM, och kan inte heller bestämma vad det ska få kosta. Å ena sidan är det en bössa man använder mycket och ofta (skulle motivera ett högt pris, t.ex. Sako Quad där man har både LR och WM), å andra sidan finns det andra "tyngre" bössor som känns mer motiverade att lägga pengar på... Om jag vore dig skulle jag fundera vad ´jag ska använda bössan till mest, ska du mest skjuta prick & träna så är ju klar LR billigare i drift än en WM. Ska du jaga med den skulle jag personligen välja WM. Jag sj har en Brno mod 2 .22LR den dödar såklart, men långa skott med precitionen är ju inte densamma under alla vädrets makter.
Publicerat Maj 27, 200817 yr Jag tog en annan väg i .22 djungeln. Från att ha en .22WM så vart det en .22 Hornet och en .22LR, denna kombianition passar min jakt bättre. Det som fick mej att lessna på .22WM var det magra utbudet på ammo här och priset på denna, annars är det en mycket pontent kaliber som mycket väl gör jobbet. Genom att jag laddar själv så är ju hornet ett mkt bra val, finns mycket skoj att laborera med, men ska man bara köra med köpeskott blir det dyrt.
Publicerat Maj 27, 200817 yr Jag tog en annan väg i .22 djungeln.Från att ha en .22WM så vart det en .22 Hornet och en .22LR, denna kombianition passar min jakt bättre. Det som fick mej att lessna på .22WM var det magra utbudet på ammo här och priset på denna, annars är det en mycket pontent kaliber som mycket väl gör jobbet. Genom att jag laddar själv så är ju hornet ett mkt bra val, finns mycket skoj att laborera med, men ska man bara köra med köpeskott blir det dyrt. Så sant, ammopriset & tillgång är speciellt. Jag har även en Krico .22H, den är den bössa jag jagar mest med förutom hagel. Sjukt bra skjutande måste jag säga, ligger vinden stilla så skjuter man en tjäder i ögat på 100m. Skulle jag få välja en av dessa 3 bössor så vore Horneten ett självklart val... Funkar bra på såväl ripa på fjället som stortjädern i skogen.
Publicerat Juli 5, 200817 yr Författare Jag skulle upp nu på morgonen o träna lite med 22an lite långhålls skytte med afyrnings teknik men dom hadde tävling där nu på morgonen så jag får åka upp senare o träna lite Mvh.
Publicerat Juli 5, 200817 yr Författare Dagens övning blev på 80m träna avfyrningteknik o sen pröva jag 3 olika amo. Dom två översta rvs hv-hp, Nedere vänstra hörnet Remington hv-hp, Högra hörnet yellow jacket funka ju ok men det var första gången jag pröva ris socka o det var lite o vant Sen körde jag one shot one kill lyckades nästan Ja ja det är bara o träna på Mvh.
Publicerat Juli 5, 200817 yr Författare härliga bilder flex måste tästa nån gång vad köper du dina tavlor? Laddar ner från nätet Mvh.
Publicerat Juli 5, 200817 yr okej.. vart förstjust i den den understa tavlan där man skjuter ett skott per mål
Publicerat Juli 9, 200817 yr Författare Skulle åka till banan o kolla hur lill bettan gick på 150m men det blåste för mycket så jag körde lite på 50m o träna avfyrningteknik krama krama långsamt o bettan går rätt bra på 50m 2 gånger 2 cm är rutorna Ställde in siktet i vänstra hörnet sen var det bara o ösa på Mvh.
Publicerat Juli 9, 200817 yr Författare Snyggt skjutet,Varför lämnat en ruta tom? Skotten tog slut Mvh.
Publicerat Juli 9, 200817 yr Snyggt skjutet,Varför lämnat en ruta tom? Säg som det är flexen, du sköt lösplugg på den rutan..
Publicerat Juli 9, 200817 yr Författare Säg som det är flexen, du sköt lösplugg på den rutan.. He he äger jag inga bara skarpa Mvh.