Publicerat Maj 27, 200818 yr Som överskriften, länk till sprängskiss vore bra. Min lampa har lagt av. Hade den på bössan under ett uppdrag i veckan och då skruvades lamplinsen av utan att jag märkte det. Av en sjusärdeles tur så upptäckte jag det på tillbakavägen där prylarna låg på marken. Lampa, lins och batterier. Men tror att något saknas, lampj-vlen lyser inte. Testmätt allt och bytt batteri. Tar jag ut batterierna o skruvar ihop allt så skramlar lampan lite. Om jag fattat rätt så är det ingen kontakt mellan batteri och lampa. Tror att det saknas nått där, ev nån metall ring eller nått. För de som har lampan så kan man ju skruva ut lamphuset. Själva lysdioden sitter i en aluminiumtratt, bakom den en plasthylsa och sen fjäder. Mellan tjockdelen av fjädern o mittdelen är nog ingen kontakt. Ligger en liten tunn metaltråd ut på plasten som ska ha kontakt med aluminium tuben där batterierna ligger. Lite svårt o beskriva kanske men jag har lite lätt panik.. kommer garanterat behöva lampan utav h-sike nu när den inte fungerar...
Publicerat Maj 27, 200818 yr Hej NS det brukar sitta en rund plasts bricka med en metall stav i mitten mellan lysdioden o batteriet. Sen sitter det en fjäder som trycker upp batterierna mot lampan i botten pluggen. Vet inte om det var till non hjälp men. Mvh.
Publicerat Maj 28, 200818 yr Författare Min ser inte alls ut som din inuti. Men har konstaterat att jag förmodligen tappat en fjäder. Hade tyvärr redan beställt en ny Tacm III när jag kom på det. Fjäder gick att beställa så nu har jag strax 2 lampor... Är väl lite lyx men kan kanske va bra o ha en extra, eller använder jag den ena som handlampa.
Publicerat Maj 28, 200818 yr Där ser man en dubble är aldrig fel den kommer nog till nytta den med Mvh.
Publicerat Maj 29, 200818 yr Författare Ny Tacm låg i postlådan idag. Inkl fjäder och reflektor+glödlampa. Ja, Jäklar Chriss på Hundforaren.se jag måste tacka ordentligt och offentligt Fick alltså reservdelen eller typ hela prylen som sitter bakom linsen på köpet. Tack!