Publicerat Maj 27, 200818 yr Hej, Lördagseftermiddagen/kvällen spenderades på en skjutbana i goda vänners lag i underbar väderlek. Förutom en icke-forist deltog Magnum och det hela var mycket trevligt. Egentligen rörde det sig "bara" om kulgevärsskytte och allmänt skitsnack, men vad mer behövs? En termos kaffe och goda mackor och lyckan var all. Arsenalen i form av idel finska bössor: Från vänster, Tikka M690 6,5x55, Sako 75 270 Win, Tikka LSA 65 30-06, Tikka M65 30-06, Tikka M65 6,5x55 Hornadys übergrymma progressiva laddpress i senaste Hornadykatalogen väckte stort intresse och habegär.
Publicerat Maj 27, 200818 yr Författare Men skjuter ni aldrig .22LR? ;D Nej, det lämnar vi åt kvinnor och barn Skämt åsido så föredrar jag att träna med en "riktig" bössa, men det kan inte uteslutas att det har nåt att göra med att jag för tillfället inte har nån 22LR... Men jag tror faktiskt inte att det kommer bli någon heller.
Publicerat Maj 31, 200818 yr Författare Heja Finland!!Har Ni vildsvin där?? Japp. Inte just dær jag jagar, men den rødskæggige herrn har skjutit ett par på sina marker