Publicerat Maj 27, 200818 yr jaha nu har de börjat att slå gräs här hemma på gården. Runt om kring svävar måsar o annat kul, Nu ska jag lägga barnen o sedan skall jag ut o kolla vad som kan dyka upp i det nyslådda gräset, hoppas bara att de inte har kört ihjäl några rådjurskid, tror att minst en get har fött här ute. Kom just hem men jag tror att ca 10 ha är nerslaget,, spännande att spana av det i skymmningen kommer att berätta vad jag hittar när jag kommer in igen.
Publicerat Maj 27, 200818 yr Slåtter här uppe har björken just knoppat! ...och i Kalix har knopparna blivit musöron.
Publicerat Maj 28, 200818 yr ...och i Kalix har knopparna blivit musöron. Jo här me faktiskt, men för ett par dar sen såg det annorlunda ut. Bor vid havslinjen så det tar en stund extra för dom att visa sig, otrolig skillnad om man far ett par kilometer åt andra hållet.
Publicerat Maj 29, 200818 yr Författare Det blev ingen i förrgår kväll när jag var ute,,, gick mest runt o njöt av vad sommaren har med sig.. I går slog de ner ännu mera av gräset och jag kunde ju inte sitta innen då heller, fram med 222 :an o ut.... La mig i gräskanten o spanade , i någon timme,, tittade på båda hare och grävling,,,, När jag gick hem så tappade jag en patron i det ny slodda gräset,,, hittade inte den,,, hem efter hunden o ficklampa, letade som faan men kunde inte hitta,, provade att låta hunden söka men inget,,, ska dit idag igen o leta ,,,, faaan vill ju inte att bonden kossor ska få ammo i magen.. Funderade på vad jag skulle med vapnet till men vafaan man kan ju inte gå ut naken