Publicerat Maj 29, 200818 yr Är det någon som har sett björnjaktsfilmen me Rasmus Boström? Hur är kvalitén på filmen, rent bildmässigt? Såg trailern på youtube och där såg det inte bra ut! Såg ut som man hade använt en gammal kamera. Men det kanske är youtuben som ställer till det. ÄR FILMEN VÄRD 375:-? Beställde Löshundjakt i norr och det var en väldigt fin film. Den va absolut värd 199:- + frakt.
Publicerat Maj 29, 200818 yr Är det någon som har sett björnjaktsfilmen me Rasmus Boström? Hur är kvalitén på filmen, rent bildmässigt? Såg trailern på youtube och där såg det inte bra ut! Såg ut som man hade använt en gammal kamera. Men det kanske är youtuben som ställer till det. ÄR FILMEN VÄRD 375:-?Beställde Löshundjakt i norr och det var en väldigt fin film. Den va absolut värd 199:- + frakt. Det finns redan en tråd om denna film.
Publicerat Juli 13, 200818 yr Men för att göra tråden kort, den ÄR värd pengarna. Dels är det en bra jaktfilm som visar hur det verkligen kan gå till, och dels för att det är mycket troligt att det är färdijagat under dessa förutsättningar...
Publicerat September 10, 200818 yr ...ja, jag hittar då inte den tidigare tråden, så jag slänger in ett inlägg i den här... Vilken film! Så äkta en filmrulle kan vara. Satt som fastnaglad vid tv´n, med ögon stora som kaffefat. Hårda grabbar, och hårda hundar - utan att leka cowboy och göra en massa dumheter. Riktiga jägare - till skillnad från alla rullar med dessa kontorsnissar med sina lyxgraverade Blazer och jaktdressar dyrare än de flestas vapenskåp och ett förkläde med sig som pekar åt vilket håll de ska skjuta - med lite ovanligt vilt... Så många hundar som används i filmen, får ju inte användas på en gång numer, och man frågar sig hur björnjägarna skall kunna träna in sina unghundar hädanefter? Fördelarna med att släppa flera hundar blir solklara när man ser filmen - hundarna agerar livräddare åt varann. Visst finns det sekvenser när man känner lite för björnen, det gör det (jag är blödigare på gamledar) men man inser att skall man jaga vilt av den här kalibern, så måste man också få träna sina hundar. Det är väl bara riksdagsmän som tycker att hundar är ok som rovdjursmat - bara de föds upp under strikta regler och får motion och rastning enligt lag. Det kanske är för att de skall smaka bättre, och inte bli för feta så vargar och björnar får för högt kolesterolvärde..? I vilket fall. Den bästa och mest autentiska jaktrulle jag satt ögonen i, värd varenda krona - och lite till...
Publicerat September 10, 200818 yr filmen är väldigt bra,riktigt kul med skytte övningen,att dom glömt klippa bort att i varje scen en björn kommer över finns en bil är juh en sak,sedan med peta ner en björn framför lösa hundar anses som en tabbe,sen tror jag den scen som skapat mest ont är den stora björnen som är totalt slutkörd och läste vad en fosrskare skrev på ett annat forum,"av alla mina år som björnforskare har jag aldrig sett en björn lägga sig ner utmattad som denna utom just vid ett eftersök-unik scen!? slut citat" kul iaf med en mer personlig film,dock hade man önskat se mer hur olika hundar jobbar istället för hur skytten funkar..
Publicerat September 10, 200818 yr Det är just den scenen som jag också hade klippt ned rätt så rejält, om jag satt vid klippbordet...och kommentaren att "unghundarna följde efter björnen några timmar till", skulle ju också kunna uteslutas... Men jag har sett betydligt värre exempel på onödiga filmsekvenser i andra jaktfilmer. Håller med om att skytteövningarna verkar väldigt roliga! De använde inga halvautomater? Anses de för opålitliga för jakt efter såpass farligt vilt? Skulle kanske helst haft en kuldrilling med en rejäl slug i hagelpipan... Fast jag hade helst haft min Ruger No 1. ...och 80 meter till björn...
Publicerat September 10, 200818 yr Det är just den scenen som jag också hade klippt ned rätt så rejält, om jag satt vid klippbordet...och kommentaren att "unghundarna följde efter björnen några timmar till", skulle ju också kunna uteslutas...Men jag har sett betydligt värre exempel på onödiga filmsekvenser i andra jaktfilmer. Håller med om att skytteövningarna verkar väldigt roliga! De använde inga halvautomater? Anses de för opålitliga för jakt efter såpass farligt vilt? Skulle kanske helst haft en kuldrilling med en rejäl slug i hagelpipan... Fast jag hade helst haft min Ruger No 1. ...och 80 meter till björn... jo,man lär sig av sin dyrbaraste misstag heter det va.. vet nog flera som använder halvautomat till björn och älg,tror det mest handlar om skötsel då man jagar hellre än polera bössan.. drilling är juh lite kontroversielt då man endast får använda slug i eftersök,men nog många björnar som dött av en vacker pärla, kommer juh en lo film i vinter och uppföljare kanske,sen verkar tham försöka få ihop en film oxå, snackade men en som oxå gör mindre del av björnjakt med ställande hund som kommer komma i tv rutan längre fram,även kanske nån grytdel ps, nog är det dax för björnjägar folket att se till man ska kunna jaga in hundarna ordentligt,samma med lo,varg,tror en stor del ligger att man får så få chanser på björn lagligt man släpper hela sitt hund stall som numera ligger runt 12-13st