Publicerat Maj 30, 200818 yr Tja! Eftersom räven har ökat i antal så ställer jag frågan: Hur många jaktlag jagar räv samt grävling aktivt?? Vi är 7 man i ena jaktlaget och där är vi 2 som jagar räv aktivt samt jag kör grävling med min wachtel, tog 3 förra året, i år kanske laikan får ge sig ut om han är mogen. På den andra marken är vi 12 men ingen jagar räv aktivt men där är det svårjagat, dvs pyrsch bara skog.
Publicerat Maj 30, 200818 yr Om du söker lite så hittar du några trådar med mycket räv och grävlings jägare. Är rätt gott om sådana här. Själv jagar jag mycket grävling och det händer även att det blir någon räv för laikan.
Publicerat Maj 30, 200818 yr vi har skyddsjakt runt ett kronhjortshägn. så efter midsommar när valparna är ute och flaxar i strängarna så åker det med några stycken. på 450 ha ligger vi årligen på ca 15 rävar, varav hälften är valpar runt hägnet.
Publicerat Maj 30, 200818 yr Handen på hjärtat så TROR jag att de inte är så många som jagar räv och grävling "seriöst". Jag kan ju bara prata för mig själv. Men jag har aldrig jagat direkt på räven på mina egna marker, men jag är med på ett fler tal rävjakter på kompiara marker men då brukar det vara merparten inbjubdna gäster . För mitt "alibi" skull är att jag jagar inte småvilt på (tja vad ska man säga) ett normalt VVO.( har småviltsjakten där Bonners har sin jakt).
Publicerat Maj 30, 200818 yr Jag jagar bara räv o grävling lockjakten ligger mig varmast om hjärtat Mvh.
Publicerat Maj 31, 200818 yr Jag jagar bara räv o grävling lockjakten ligger mig varmast om hjärtat Mvh. Samma här, lock och åtel för mickel, fällor för grimbart. Predatorjakten slår det mesta i jaktväg!
Publicerat Maj 31, 200818 yr Samma jag!.. räv på lock e sååååå spännande!.... Grimbart!.. de blir de med Eros!... sååå underbart å se hundan ställa en!.. Mvh
Publicerat Maj 31, 200818 yr lockjakt på räv is the shit. den jakten kommer nog att öka mer o mer för mig. just nu står däremot rådjursjakten närmast hjärtat. Sen så har jag skaffat tjt också så det lär ju bli nån gryträv o mårdhund också i framtiden rovdjursjakt är skitskoj!
Publicerat Maj 31, 200818 yr Tja!! Kul att se att det ff finns dom som ägnar sig åt "nyttig" jakt!! För mig värmer det mer i hjärtat när jag skjutit en räv än rådjur men så har jag ju jagat i några år, typ 14. Var på vippen att sluta jaga då jag inte hade egen hund men köpte en wachtel för nåt år sen som jag körde in på grävling vilket vi båda gillade. Nu har jag en laikavalp och gissa vad jag ska jaga in honom på??? Hahahah. Grimbart lär få det tufft även i år!!
Publicerat Juni 1, 200818 yr Ja grävlingjakten med laika är ju något som jag också fastnat för. Så för min del så är det bara bra om ingen vill jaga rovvilt...
Publicerat Juni 2, 200818 yr Har en tysk som det blir några gryt rävar för Har oxå en jämte det blir även någon grävling för henne Sen så brukar vi dra i hop till några räv jakter med stövare brukar bli två gånger på året Och den stora finalen i mars I år hade vi tolv stövare och 70 pass skyttar Det sköts ca 20 rävar på våra marker i fjol
Publicerat Juni 2, 200818 yr Har en tysk som det blir några gryt rävar för Har oxå en jämte det blir även någon grävling för henne Sen så brukar vi dra i hop till några räv jakter med stövare brukar bli två gånger på året Och den stora finalen i mars I år hade vi tolv stövare och 70 pass skyttar Det sköts ca 20 rävar på våra marker i fjol
Publicerat Juni 2, 200818 yr Tja!! Kul att se att "jakten" sköts rätt på vissa håll iaf!!!!! >Fram med mer men dom som inte bryr sig svarar väl inte?? Hahahahaha