Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Rävjakt!!

Featured Replies

Publicerat

Tja!

Eftersom räven har ökat i antal så ställer jag frågan: Hur många jaktlag jagar räv samt grävling aktivt?? Vi är 7 man i ena jaktlaget och där är vi 2 som jagar räv aktivt samt jag kör grävling med min wachtel, tog 3 förra året, i år kanske laikan får ge sig ut om han är mogen. På den andra marken är vi 12 men ingen jagar räv aktivt men där är det svårjagat, dvs pyrsch bara skog.

Publicerat

Om du söker lite så hittar du några trådar med mycket räv och grävlings jägare. Är rätt gott om sådana här. :rolleyes:

Själv jagar jag mycket grävling och det händer även att det blir någon räv för laikan.

Publicerat

vi har skyddsjakt runt ett kronhjortshägn. så efter midsommar när valparna är ute och flaxar i strängarna så åker det med några stycken. på 450 ha ligger vi årligen på ca 15 rävar, varav hälften är valpar runt hägnet.

Publicerat

Handen på hjärtat så TROR jag att de inte är så många som jagar räv och grävling "seriöst".

Jag kan ju bara prata för mig själv. Men jag har aldrig jagat direkt på räven på mina egna marker, men jag är med på ett fler tal rävjakter på kompiara marker men då brukar det vara merparten inbjubdna gäster :rolleyes: .

För mitt "alibi" skull är att jag jagar inte småvilt på (tja vad ska man säga) ett normalt VVO.( har småviltsjakten där Bonners har sin jakt).

Publicerat

Jag jagar bara räv o grävling lockjakten ligger mig varmast om hjärtat :rolleyes:

Mvh.

Publicerat
Jag jagar bara räv o grävling lockjakten ligger mig varmast om hjärtat ;)

Mvh.

Samma här, lock och åtel för mickel, fällor för grimbart.

Predatorjakten slår det mesta i jaktväg! ;)

Publicerat

Samma jag!.. räv på lock e sååååå spännande!.... Grimbart!.. de blir de med Eros!... sååå underbart å se hundan ställa en!..

Mvh

Publicerat

åtel och drev jakt på räv grimbart blir det med fälla och hund

Publicerat

lockjakt på räv is the shit. den jakten kommer nog att öka mer o mer för mig. just nu står däremot rådjursjakten närmast hjärtat. Sen så har jag skaffat tjt också så det lär ju bli nån gryträv o mårdhund också i framtiden :rolleyes: rovdjursjakt är skitskoj!

Publicerat

Tja!!

Kul att se att det ff finns dom som ägnar sig åt "nyttig" jakt!! För mig värmer det mer i hjärtat när jag skjutit en räv än rådjur men så har jag ju jagat i några år, typ 14. Var på vippen att sluta jaga då jag inte hade egen hund men köpte en wachtel för nåt år sen som jag körde in på grävling vilket vi båda gillade. Nu har jag en laikavalp och gissa vad jag ska jaga in honom på??? Hahahah. Grimbart lär få det tufft även i år!!

Publicerat

Ja grävlingjakten med laika är ju något som jag också fastnat för.

Så för min del så är det bara bra om ingen vill jaga rovvilt... :rolleyes:

Publicerat

Har en tysk som det blir några gryt rävar för

Har oxå en jämte det blir även någon grävling för henne

Sen så brukar vi dra i hop till några räv jakter med stövare brukar bli två gånger på året

Och den stora finalen i mars

I år hade vi tolv stövare och 70 pass skyttar

Det sköts ca 20 rävar på våra marker i fjol

Publicerat
Har en tysk som det blir några gryt rävar för

Har oxå en jämte det blir även någon grävling för henne

Sen så brukar vi dra i hop till några räv jakter med stövare brukar bli två gånger på året

Och den stora finalen i mars

I år hade vi tolv stövare och 70 pass skyttar

Det sköts ca 20 rävar på våra marker i fjol

Publicerat

Tja!!

Kul att se att "jakten" sköts rätt på vissa håll iaf!!!!! >Fram med mer men dom som inte bryr sig svarar väl inte?? Hahahahaha