Publicerat Juni 1, 200817 yr Ja man har ju varit medlem ett tag nu men har inte börjat göra väsen av mig föränn nu. Tröttnade på "det andra forumet". Hur som helst så är jag snart 30, har jagat sedan jag var barn. Tog jägarexamen i skolan. Jagar alla viltslag som jag kan på de marker jag förfogar. Har en jaktmark utanför Hudiksvall som är väl arronderad, åkrar, en å och olika skogstyper. Jagar även småvilt på en mark utanför Sveg, tyvärr ägs denna av Holmen så den består mest av hyggen, myrar och en å. Slutligen jagar jag på en ö i Hudiksvalls skärgård (samt kronoholmarna). Favoritjakten är gåsjakt. Bor i villa med två hundar, en Jämthund vid namn Kia och en Golden retriever vid namn Lizzie. Vapengarderoben består av: Hagelbock Classic (har aldrig krånglat trots märket och eftersom jag skjuter bra med den så blir den kvar) Ombyggd CG96 i 6,5x55. Används idag som reservbössa. Husqvarna 1640K i 30.06 Tikka M70 i 222/12 som hänger löst vid nästa vapeninköp. Sako Vixen i 222 Beretta 1201F halvautomat i cal 12 Till yrket är jag butikssäljare i byggvaruhandel.
Publicerat Juni 1, 200817 yr Bättre sent än aldrig... Välkommen! Har det blivit nån lockräv? Ryker det runt stugknuten hemma hos er också av storskogsbranden i Hassela? Här nere i Söderhamn är det grådisigt och luktar brandrök...
Publicerat Juni 1, 200817 yr Författare Bättre sent än aldrig... Välkommen! Har det blivit nån lockräv? Ryker det runt stugknuten hemma hos er också av storskogsbranden i Hassela? Här nere i Söderhamn är det grådisigt och luktar brandrök... Hade helt missat den branden?! Märker ingenting här hemma, inte heller i stugan idag fast den inte ligger långt ifrån. Lockräv blev det ingen iallafall , du då? har du lyckats skrika in någon mickel?
Publicerat Juni 2, 200817 yr Författare Hej & välkommen hit! Tackar Idag vaknade man till doften av brand iaf. undrar hur länge skogsbränderna kommer att härja.
Publicerat Juni 2, 200817 yr Nä, det har varit helt hopplöst med väderhelvetet och för gott om sork denna säsongen, så det har bara blivit några få pass med lockpipan. Men skam den som ger sig! Jovisst, det är väl i nuläget runt 500 hektar av Holmens skog som brinner, jävla klantskallar som promt ska in med skogsmaskinerna där det är som torrast..
Publicerat Juni 2, 200817 yr Hej och välkommen. Du verkar ha fin jakt däruppe, läser din dagbok med stort intresse. MVH