Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

oxo optik

Featured Replies

Publicerat

Hej tänkte kolla om någon skjutit med oxo sikten har kollat på några sådana nämligen närmare bestämt ett belyst oxo "Kansas" 1,5-6X42 jag skulle ha det till jakt på rådjur,älg och hjort (vildsvin om det kommer fram nåt framför pipan) . Är rödpunkten störande vid skjutning i dåligt ljus ... den går att ställa i 11 lägen.

Publicerat
Hej tänkte kolla om någon skjutit med oxo sikten har kollat på några sådana nämligen närmare bestämt ett belyst oxo "Kansas" 1,5-6X42 jag skulle ha det till jakt på rådjur,älg och hjort (vildsvin om det kommer fram nåt framför pipan) . Är rödpunkten störande vid skjutning i dåligt ljus ... den går att ställa i 11 lägen.

Du kan ju läsa om dom här http://www.jaktsnack.se/index.php?showtopic=2714 och övriga trådar om kikarsikten och här också http://forum.robsoft.nu/viewtopic.php?f=31...arsikten#p16770 sedan kan Du söka på OXO kikarsikten i sökfunktionen. Hur mycket har Du tänkt att spendera som max på ett bra sikte?

Publicerat

Billigare kikare har en tendens att vara för skarpa i ljuset för att jaga i mörker.

Publicerat

Jag fick ett 6-24x50 på test.

Funkade skitfint i dagsljus.

Rödpunkten är ett skämt, lägsta ljusläget är ca dubbel så starkt som högsta på Zeiss/Svarowski.

Rödpunkten är totalt oduglig i mörker. Är för kraftig.

Har bara testa den på en 22:a

Gav bort den till min systerson som monterade den på sin 22:a och där funkar den fint.

mvh

Rune :D

Publicerat
ok tack för alla tips!

Varsegod! :lol:

Vi försöker vara lite hjälpsamma så att Du inte kastar pengarna i sjön på kinakvalitét! :):angry: