Publicerat Juni 6, 200817 yr Ni som har tagit lös bäverns framtänder hur har Ni burit Er åt när Ni har fullt upp dom med parafin utan att spilla utanför och bränna Er? Hur har Ni fått ner parafinen ända ner i början på tanden? Går det att värma försiktigt på själva tanden så att parafinen rinner ner till spetsen på tanden? Själv har jag funderat på en sak när man ska fylla på parafinet och det är att sätta tänderna i sand så att den håller sig stilla förhoppningsvis medans man smälter parafinet. Tack på förhand för alla förslag och tankar!
Publicerat Juni 6, 200817 yr Ni som har tagit lös bäverns framtänder hur har Ni burit Er åt när Ni har fullt upp dom med parafin utan att spilla utanför och bränna Er? Hur har Ni fått ner parafinen ända ner i början på tanden? Går det att värma försiktigt på själva tanden så att parafinen rinner ner till spetsen på tanden? Själv har jag funderat på en sak när man ska fylla på parafinet och det är att sätta tänderna i sand så att den håller sig stilla förhoppningsvis medans man smälter parafinet.Tack på förhand för alla förslag och tankar! Handskar? Det som hamnar utanför är bara att skrapa bort med nageln. Doppa tanden i hetvattenbad före fyllning, givetvis då inte så att vattten rinner in i den. Vet jag läst om det där med sand någonstans också så det bör funka om man är lite darrhänt.
Publicerat Juni 6, 200817 yr Författare Handskar? Det som hamnar utanför är bara att skrapa bort med nageln. Doppa tanden i hetvattenbad före fyllning, givetvis då inte så att vattten rinner in i den. Vet jag läst om det där med sand någonstans också så det bör funka om man är lite darrhänt. Ok! Jag måste ju ha en liten smältdegel till parafinet el. vad har Ni? Vad för lack anv. Du Dig av utvändigt?
Publicerat Juni 6, 200817 yr Smälte mitt parafin i en gammal svampburk som jag fixat en pip på, svårt att häva ner en degel i vattenbad tror jag. Lackat har jag inte gjort, men tänderna ser lackade ut ändå. Annars kan jag tänka mig transparant nagellack kan vara bra (om det finns?)
Publicerat Juni 6, 200817 yr Författare Smälte mitt parafin i en gammal svampburk som jag fixat en pip på, svårt att häva ner en degel i vattenbad tror jag. Lackat har jag inte gjort, men tänderna ser lackade ut ändå. Annars kan jag tänka mig transparant nagellack kan vara bra (om det finns?) Ok! Tack för svaret!
Publicerat Juli 14, 200817 yr Ok! Jag måste ju ha en liten smältdegel till parafinet el. vad har Ni? Vad för lack anv. Du Dig av utvändigt? Pepsodent?
Publicerat Juli 14, 200817 yr Författare Pepsodent? Jag tog sand i en plastburk liknade sådana som man har till nedfrysning av mat och satte ned tänderna tär i och fyllde därefter parafym i tänderna. Stabilt och bra var det.