Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Rådjur på E4:an igen!..

Featured Replies

Publicerat

ja ha då var de dax igen!.. fast denna gång var det en ren avlivning i förebyggande syffte!.. för några dagar sedan ringer Polisen till mej! och medelar att de står en get å ett kidd på varsin sida om viltstängslet!?? jag blir ombädd att åka å titta till dom??? :rolleyes: ... när ja å Mossborobbin varit där och medelat Polisen att de INTE är ett kid å Get utan två smaldjur får jag svaret.. Jaha de var juh bra!!!.. eee jaha tänker man juh då!.. ska man låda den vara inanför stängslet??? .. hmmf.. ja ja!. skiter väll i det... ringer dom mej mitt i natten nu så får dom fan åka ut själva!. .

så ringer dom i dag igen!.. när vi var på väg hem från JS jag å svågern!.. denna gpång en betydligt bättre polis som hör av sej!.. förklarar att jag redan varit där för några dagar sedan men fick ej skjuta, tänker inte åka dit för att "titta" till de igen!..

å får till svar av tjejen!.. ää va fan!.. åk dit å skjut den jäveln innan de blir någon olycka. . :P ... vi kan juh inte hålla på å tramsa på de här sättet!..

sakt å gjort!.. hem å hämta bössa å amo.. kläder mm mm... sedan for vi dit!.. stälde bilen efter E4:an ca 100m från djuret!.. gick med bössan i färdig läge berädd på skott... :D ... när vi kom fram dit vi såg de från motsatt sida så syndes de inte??? :rolleyes: .... efter någon sek så såg vi ett huvud som stack upp!.. å sedan blidde de fart pån!... upp som den vore stungen av ett bi!.. rätt in i staketet där small första skottet!.. men en bom.. :rolleyes: ... sedan satte de fart norr över mot Månkarbo... de sprang kanske 20-30 meter innan jag sköt nästa gång!. gjorde en kullerbytta framot.. å sedan var de över!.. ett perfekt skott knall å fall... precis som jag ville ha de när man e så nära E4:an... vi hadde perfekt läge med allt på detta bra kullfång och ett snabbt fall... :D

Mvh Mamre/ MossboRobbin!..

Publicerat

Skönt att ni fick avlivat djuret.

Gott jobb, lite onödigt dock att ni inte fick fixa det i första vändan..

Har väldigt lite eller snarare inget viltstaket i kommunen så där är mina erfarenheter lika med noll.

Så ta nu inte detta som nån kritik.

Men funderade lite o så..

Får man inte åka fram med bilen o skjuta från den?

Borde bli smidigare "ansmygning" än om 2 gubbs kommer längs vägen med vapen i färdigläge?

Djuren brukar ju mest stå o glo när det kommer en bil.

O så minskar man ev "störning" av almänheten, inte för att vi ska smyga med vad vi håller på med, även om jag ibland gör det :rolleyes:

Iofs mest för o spara tid.

Känns inte så meningsfullt o förklara för fru vegan o djurens befrielsefront va man håller på med.

Sånd diskution när jag har anant o göra har en tendens att gå illa åt min ansiktsfärg och blodtryck :rolleyes:

Publicerat

Här har vi haft mycket problem med rådjur på fel sida viltstängslet på E4:an vet nog om ett tiotal bara i år som vi har varit ute och plockat upp! Vi har ju även en bit med 2 till 1 väg och där är det inte roligt att stanna :P

Publicerat
  • Författare
Här har vi haft mycket problem med rådjur på fel sida viltstängslet på E4:an vet nog om ett tiotal bara i år som vi har varit ute och plockat upp! Vi har ju även en bit med 2 till 1 väg och där är det inte roligt att stanna :P

de kan jag förstå!.... här e de iaf 4 filer hela tiden!.. men dock väldigt smal vägren... denna gång hadde vi tur å de var inget wireräcke så vi kunde köra åt sidan ordentligt!,,

Mvh

Publicerat

Gott jobbat gossar :P

Mvh.

Publicerat

Så kan det bli, åkte upp till Marma förra veckan och det måste bli ett ordentligt IGG på viltstängslet, var ju blodpölar var och varannan meter i båda riktningarna, är det läckage med flit eller bara dåligt gjort från början?

Publicerat

Gott jobbat grababr :P

Publicerat
  • Författare
Men funderade lite o så..

Får man inte åka fram med bilen o skjuta från den?

Borde bli smidigare "ansmygning" än om 2 gubbs kommer längs vägen med vapen i färdigläge?

Djuren brukar ju mest stå o glo när det kommer en bil.

jodå!.. vi får tillstånd att skjuta från bil!.. och har också testat de!... med samma resultat!.. djuret springer i väg.. den blir skrämd när bilen saktar ner å stannar!... dom är väll vana vid att bilarna susar förbi i 110km/h...

så de känns lite bättre å skjuta som man brukar, bättre rörelseförmåga å snabbare andra skott om det behövs!...

Mvh Mamre!..

Publicerat
jodå!.. vi får tillstånd att skjuta från bil!.. och har också testat de!... med samma resultat!.. djuret springer i väg.. den blir skrämd när bilen saktar ner å stannar!... dom är väll vana vid att bilarna susar förbi i 110km/h...

så de känns lite bättre å skjuta som man brukar, bättre rörelseförmåga å snabbare andra skott om det behövs!...

Mvh Mamre!..

Ok! Låter vettigt.

Va bara en fundering från min sida.

Publicerat

under min tid i norrtälje så kom jag åkande längs e18 och då stod polis parkerad längs vägen. hundra m framför så sprang en råbock och försökte hoppa ut genom stängslet. jag sa då till hon jag åkte med att dom är där för att skjuta bocken. 6 tim senare åker jag tillbaks och ser då att råbocken fortfarande sprang längs stängslet :D ringer då polisen och förklara, dom säger då att dom kontaktat någon skydds jägare inne i stockholm. sagt och gjort så åker jag di halv 3 på natten och klipper upp stängslet med en sekatör :D och drar ut stängslet, åker sen tillbaks och driver bocken med bilen tills den når öppningen, den sprang oh följde stängslet och när det plötsligt var öppet, så stannade den några sekunder sen blev det fart in i skogen :D första gången jag såg bocken var kl halv 11 på förmiddagen, märkligt att det ska behöva bli så. jag lagade stängslet sen med eltråd :D så om dom upptäcker det, lär dom nog undra vem och varför någon hade gjort så :)

Publicerat
under min tid i norrtälje så kom jag åkande längs e18 och då stod polis parkerad längs vägen. hundra m framför så sprang en råbock och försökte hoppa ut genom stängslet. jag sa då till hon jag åkte med att dom är där för att skjuta bocken. 6 tim senare åker jag tillbaks och ser då att råbocken fortfarande sprang längs stängslet :D ringer då polisen och förklara, dom säger då att dom kontaktat någon skydds jägare inne i stockholm. sagt och gjort så åker jag di halv 3 på natten och klipper upp stängslet med en sekatör :D och drar ut stängslet, åker sen tillbaks och driver bocken med bilen tills den når öppningen, den sprang oh följde stängslet och när det plötsligt var öppet, så stannade den några sekunder sen blev det fart in i skogen B) första gången jag såg bocken var kl halv 11 på förmiddagen, märkligt att det ska behöva bli så. jag lagade stängslet sen med eltråd :P så om dom upptäcker det, lär dom nog undra vem och varför någon hade gjort så :D

He he klockrent :D

Mvh.