Publicerat Juni 7, 200818 yr Hepp Hepp Jag har monterat ett Bushnell Trophyridge rödpunktsike med en HHA sports fäste. börjar "skjuta in" mig med detta nu och tycker det funkar bra så här långt. Är det någon annan som testat och vill dela med sig av erfranheten här ? Lägger till några bilder
Publicerat Juni 7, 200818 yr har då alrdig testat en råpugt på båge!.. men e väldigt nyficken på hur de går för dej!???.. va händer med dom olika avstånden då???.... måste man träna upp hur mycket man måste hålla över??? Mvh Mamre!:.
Publicerat Juni 7, 200818 yr Har inte testat själv, men är väldans nyfiken, återkom gärna med rapport. Såg att Bowtech hade lasersikten inbyggda i grepp som man kunde sätta fast Spännande med alla nyheter på bågfronten nu
Publicerat Juni 7, 200818 yr Har inte testat själv, men är väldans nyfiken, återkom gärna med rapport.Såg att Bowtech hade lasersikten inbyggda i grepp som man kunde sätta fast Spännande med alla nyheter på bågfronten nu Jag vet flera stycken som har rödpunkt på sina bågar, och dom är mycket nöjda. Ang lasersikte, så skulle jag starkt avråda från det. Pga att du ser denna lilla punkt, som"jazzar" runt på målet, du gör allt för att punkt jäveln skall vara still, men den far runt som en ekorre med terpentin i röven. Resultatet blir att "du" troligtvis kommer att skjuta som en kratta. Som sagt, jag har provat, och aldrig mer.
Publicerat Juni 7, 200818 yr Jag vet flera stycken som har rödpunkt på sina bågar, och dom är mycket nöjda.Ang lasersikte, så skulle jag starkt avråda från det. Pga att du ser denna lilla punkt, som"jazzar" runt på målet, du gör allt för att punkt jäveln skall vara still, men den far runt som en ekorre med terpentin i röven.Resultatet blir att "du" troligtvis kommer att skjuta som en kratta. Som sagt, jag har provat, och aldrig mer. Hahaha!!! Vilken jävla beskrivning, skitbra!!
Publicerat Juni 10, 200818 yr Författare Jag vet flera stycken som har rödpunkt på sina bågar, och dom är mycket nöjda.Ang lasersikte, så skulle jag starkt avråda från det. Pga att du ser denna lilla punkt, som"jazzar" runt på målet, du gör allt för att punkt jäveln skall vara still, men den far runt som en ekorre med terpentin i röven. Resultatet blir att "du" troligtvis kommer att skjuta som en kratta. Som sagt, jag har provat, och aldrig mer. Nej lasersikten är inte att rekomendera av flera skäl, de funkar bra på korta håll, sen över 20 meter, med lite solljus på det så är punkten näst intill omöjlig att se (Lite så med rödpunkts sikten med) Sen om man ska till tex USA och jaga är det olagligt med sikten som belyser målen, dvs laser eller liknande. En fördel är förstås att du kan i princip hålla bågen hur du vill, pilen träffar där punkten är...
Publicerat Juni 10, 200818 yr men hur blir de då om man skjuter med rödpunkt... ??? den ställer man juh bara in på ett avstånd!... eller är de några speciela till bågjakt??? MVh Mamre..
Publicerat Juni 10, 200818 yr Författare men hur blir de då om man skjuter med rödpunkt... ??? den ställer man juh bara in på ett avstånd!... eller är de några speciela till bågjakt??? MVh Mamre.. Det beror på vilken typ av fäste man använder, I mitt fall använder jag HAA sports fäste http://www.hhasports.com/sights/opt_lite_plus.htm Det har ett snabb läge för att ändra avstånd dvs höja eller sänka siktet, men du har helt rätt det har bara en punkt och inte "pinnar" som vanliga fiberoptiska sikten har. I mitt fall är det högst ovanligt att jag skulle skjuta (under jakt) på mer än 20 meter, så mitt är innskjutet på 25 meter, så då klarar jag mig bra, allt under 25 meter är bara att sikta rakt på. Men om man skjuter en "klenare" båge kan den vara mer känslig på 15-25 och då behövs ett fäste som tillåter snabb (fält) justerings möjligheter. Mitt sikte plockade jag av min pump hagel, så det går med de flesta sikten, det finns säkert de som är bättre än mitt och betydligt mindre.
Publicerat Juni 10, 200818 yr Författare oki!.. använder du en pipesite när du har rödpunkt???Mvh Nej det är mycket av vittsen med rödpunkt, man behöver inte peep och man kan skjuta med båda ögonen öppna, kan vara bra med ett munmärke så att man inte slavar med ankringen. Man får räkna med att justera lite i sin form har jag märkt, och sen är det viktigt att man tittar/siktar till höger om strängen
Publicerat Juni 10, 200818 yr Nej det är mycket av vittsen med rödpunkt, man behöver inte peep och man kan skjuta med bådaögonen öppna, kan vara bra med ett munmärke så att man inte slavar med ankringen. Man får räkna med att justera lite i sin form har jag märkt, och sen är det viktigt att man tittar/siktar till höger om strängen oki toppen!.. då har man lärt sej något nytt.. tackar för den infon!... får väll hoppas på att man har nöjet att få testa skjuta med detta någon dag!... om inte annat så får ja väll se till å träffa dej när de blir dax för Åland i höst!,,, Mvh Mamre!..
Publicerat Juni 11, 200818 yr Jag har använt ett C-more rödpunk med ett HHA ställbart fäste,det fungerar ypperligt ut till minst 60m. Och där punkten är oavsett om den är centrerad eller inte där sitter pilen, nåja dom flesta gånger i alla fall Kan även användas med mörkerkikare om man så vill,men det vill man väl inte :P http://www.cmore.com
Publicerat Juni 14, 200818 yr Författare Jag har använt ett C-more rödpunk med ett HHA ställbart fäste,det fungerar ypperligt ut till minst 60m.Och där punkten är oavsett om den är centrerad eller inte där sitter pilen, nåja dom flesta gånger i alla fall Kan även användas med mörkerkikare :) om man så vill,men det vill man väl inte http://www.cmore.com Ser betydligt smidigare/lättare ut än mitt sikte, om det funkar bra för mig denna sässong byter jag ut det mot ett liknande tror jag vad va priset på siktet ?
Publicerat Juni 14, 200818 yr skulle detta kunna vara nåt för mig? eller ska jag lära mig skjuta först?
Publicerat Juni 14, 200818 yr Du har priserna där på sidan, men dom ligger där mellan 200-500 dollar beroende på.
Publicerat Juni 14, 200818 yr Författare skulle detta kunna vara nåt för mig? eller ska jag lära mig skjuta först? NEJ!/JA ! Älskar när man svara på sin egen fråga *ASG*
Publicerat Juni 14, 200818 yr Författare Ok då tror jag att bågen o siktet är redo, testade nu på eftermiddagen och den inställningen jag hade på siktet 20 meter, funkar lika bra från 6 meter till 30 meter, en marginell fall av pilen på 30 meter men det är nog mera skytten än siktet, slut resultat, 2 söder skjutna nockar på 30 meter,, får väl vara glad att det inte blev full pil i pil. För mig duger detta helt för jakt, en grupp om en 5 krona på 30 meter inte tävlings skytte men jakt dugligt. Tjoflöt, nu tar jag dem
Publicerat Juni 15, 200818 yr Det finns ett rödpunkt som verkar ändå smidigare,jag såg det på Elmia Mitt C-more kostade med tull och frakt 4000kr, det är dyrt att testa grejer Leif http://www.docter-germany.com/frontend/ind..._changed_lang=1