Publicerat Juni 8, 200818 yr Här kommer några bilder från mitt ch min fars projekt. Vi håller på att bygga om ett grovkök till slaktrum mm. Väggarna är kaklade. Inte det snyggaste kaklet men det fyller sin funktion och det var gratis. Golvet tvättade vi igår och idag primade vi det. Och böjade lägga klinker. Fler bilder kommer vartefter vi blir klara.
Publicerat Juni 8, 200818 yr Det ser ju skit bra ut. kasnke inte kakelvalet men om jag skulle göra ett kylrum så skulle priset vara viktigare en utseéndet. Ska du ha en lång rostfri bänk med stora "diskhoar" i eler vad ska du ha som styckbord? Ekskivor kanske? Vad har ni för kylaggregat till detta rummet? Storlek på rummet? Väntar spännt på mera bilder lasse
Publicerat Juni 8, 200818 yr Författare Tackar!! På den sidan där den gamla bänken står ska en full-längds diskbänk in. (Rostfri) På långsidan till vänster ska det vara en arbetsbänk för styckning mm. Denna kommer att vara gjord i ett stycke av en 12 mm plastskiva. (Du beöver alltså ingen skärbräda, hela bänken är en enda lång skärbräda. Dessutom lätt att hålla ren) Sen ska det upp två krokar i taket. Som vi kan hänga djuren i slaktgalgar. Och en våg i andra kroken. Sen ska grovkylen in. En rostfri storköks-kyl. Där i kommer vi hänga djuren. Hela rummet behöver alltså inte kylas ner om man inte vill. Bredvid den kommer en mindre kyl ställas. Och bredvid den kommer våran köttkvarn som vi köpte från en ica-butik att stå. Sen ska vattnet kopplas in till diskhon och en vattenslang med snabkoppling kopplad på denna. Så ser planerna ut för tillfället. Fler bilder kommer som sagt.
Publicerat Juni 8, 200818 yr jaa, det lilla man ser så ser det iallafall ut som en riktigt bra start! låter som ett kul projekt
Publicerat Juni 8, 200818 yr Ser ju verkligen bra ut och det är ju bra med lite idéer ibland. Bra jobbat broder och farsan!
Publicerat Juni 8, 200818 yr Ser ut att bli riktigt bra, går det fixa golvbrunn oxå så är det perfekt. J-vla fult kakel dock, men de fyller sin funktion Vinbärsgele till steken ser jag att ni redan fixat så de räcker
Publicerat Juni 9, 200818 yr Författare Vi gör om ett av rummen i pappas garage/förrådslänga på tomten. Ett grovkök som aldrig använts. Så vi får hålla till godo med vad som fanns innan. Alltså ingen golvbrunn. Men vi har löst det med en grund och bred balja man lägger under djuret om det böhövs spolas ur. Sen har vi våtdammsugare och mopp.
Publicerat Juni 13, 200818 yr Författare Nu är golvet klart. Skåpen på väggen borta. Nu ska jag sätta kakel på väggen där skåpen satt och sedan ska hyllor upp där i stället. Forsättning följer.