Publicerat Juni 9, 200818 yr Jag funderar på att till hösten ( alltså typ nu) köpa en stor, rostfri restaurangkyl för att hänga viltet i. Vad tror ni om det? Såna borde väl finnas med fläktar.
Publicerat Juni 9, 200818 yr Jag funderar på att till hösten ( alltså typ nu) köpa en stor, rostfri restaurangkyl för att hänga viltet i. Vad tror ni om det? Såna borde väl finnas med fläktar. Säkert en bra grej. Själv hade jag tänkt bygga en kyl av tjocka isolerade skivor jag fått tag på. Kylagregatet får jag från en kille som jobbar med dylikt. Det blir inget stort bygge och bara det får plats två djur av vildsvins storlek räcker det. Jag hade tänkt bygga kylen på hjul och där jag kan köra fram till där djuret/djuren hänger. Två skårer i taket och med dörren öppen blir det inga problem. Fördelen blir att jag inte behöver plocka ner djuren efter jag passat och flått.
Publicerat Juni 9, 200818 yr Jag har precis skaffat en sådan till mitt slaktrumsprojekt. Det kommer bli kanon.
Publicerat Juni 10, 200818 yr dessa typer av storköks kylar brukar juh inte vara dom billigaste!.. finns kylskåp som e stora nog att ta ett rådjur.. kan säkert köpa 10st av dom innan du kommer upp i priset på en storkökskyl!.. Mvh Mamre!..
Publicerat Juni 11, 200818 yr Jag funderar på att till hösten ( alltså typ nu) köpa en stor, rostfri restaurangkyl för att hänga viltet i. Vad tror ni om det? Såna borde väl finnas med fläktar. Här är något för Dig. http://www.blocket.se/vi/16748422.htm?ca=1_7_s
Publicerat Juni 11, 200818 yr Här är något för Dig. http://www.blocket.se/vi/16748422.htm?ca=1_7_s Den kylen plus ett nytt kylagg så är man uppe en bit över 10 000:-
Publicerat Juni 12, 200818 yr Den kylen plus ett nytt kylagg så är man uppe en bit över 10 000:- Oh, shit! Såg bara på rubriken!
Publicerat Augusti 13, 200817 yr Måste man göra hål i kylen för att få tillräcklig ventilation?? Eller kan man ha den som den är??
Publicerat Augusti 13, 200817 yr Måste man göra hål i kylen för att få tillräcklig ventilation??Eller kan man ha den som den är?? Jag skulle vilja ha en viss genomströmning av luft, typ luftintag nere och en paxfläkt upptill, men sätt ordentliga nät för både flugor och råttor