Publicerat Juni 9, 200817 yr Gött de ska bli att komma iväg till skjutbanan och breaka in den En liten fråga bara , när man ska ställa in kikarsiktet i ringarna måste riktmedlet vara exakt rakt till vapnet eller ska man ställa riktmedlet så att det är rakt när man håller bössan som man vill ha den mot axeln ?!
Publicerat Juni 9, 200817 yr Bild saknas Jag skulle vilja ha den rakt mot bössan för att det inte ska bli tokigt på längre håll, men funkar det så är det väl ok.
Publicerat Juni 9, 200817 yr Gött de ska bli att komma iväg till skjutbanan och breaka in den En liten fråga bara , när man ska ställa in kikarsiktet i ringarna måste riktmedlet vara exakt rakt till vapnet eller ska man ställa riktmedlet så att det är rakt när man håller bössan som man vill ha den mot axeln ?! Hej ! Jag riktar alltid in det så det ser rakt ut vid en anläggning....skulle reta mig ngt fruktansvärt om stolpen ser sne ut vid anläggning
Publicerat Juni 9, 200817 yr Vad är det för bössa? BILDER! Håller med om att riktmedlet ska vara rakt i förhållande till anläggningen. Är det inte spikrakt så "måste" man ändra förr eller senare
Publicerat Juni 9, 200817 yr Blaser R93 Proff 6.5x55 pipa utan öppna RM. Om man vill få den absolut rak i jämförelse till vapnet hur bär man sig då åt ?
Publicerat Juni 9, 200817 yr ÅÅ får bara en känsla i kroppen när jag ser ditt nya vapen,, vill ha vill ha Mycket fin sak, undrar lite över kalibern bara varför en 6 1/2 ? Har inget mot den, bara undrar
Publicerat Juni 9, 200817 yr Grattis till en fin bössa!! Sätt gluggen så rakt du kan och lägg an. Du märker om du satt den lite snett. Vrid tills du är nöjd.
Publicerat Juni 10, 200817 yr ÅÅ får bara en känsla i kroppen när jag ser ditt nya vapen,, vill ha vill ha Mycket fin sak, undrar lite över kalibern bara varför en 6 1/2 ? Har inget mot den, bara undrar Hej , du jag gillar den kalibern och den är bra till toppfågel rådjur sen så skadar det inte att det är bland den billigaste ammon åxå Gubbsen i jaktlaget som har sysslat med tävlingsskytte lovordar den kalibern för dess goda ballistiska egenskap. Sen så är jag väldigt nöjd över vapnet , allt med den är klockrent. Mvh Ante
Publicerat Juni 10, 200817 yr Grattis till en fin bössa!!Sätt gluggen så rakt du kan och lägg an. Du märker om du satt den lite snett. Vrid tills du är nöjd. Tack ser du har sauer , det var mellan de jag valde. Hittade inget negativt på sauern men Blaser föll mig mer i smaken bara. Gillade sauers trycke och slutstyckesgång så jag gratulerar till ett fint vapen du åxå
Publicerat Juni 10, 200817 yr Bokade min förra veckan. men med öppna riktmedel å i 9,3*62 Blöj kaliber
Publicerat Juni 18, 200817 yr Hej! Kikaren bör ställas in så att riktmedlet i kikaren överensstämmer med vapnet! Om man väljer att "kantra" kikarsiktet så kommer också kulbanan att var sned i förhållande till riktmedlet och det kan väl aldrig vara önskvärt? Henrik
Publicerat Juni 25, 200817 yr nej men kalvkaliber OJOJOJ! Int behöver du vara avis Jämthund, du har ju sprängt till en fin bysse.. Men Tofflan, som sitter där med sin stackars T3a!! Fjantigt!!!
Publicerat Juli 4, 200817 yr Koster det noe extra å få løp uten åpne sikter ? Går litt i tanker om en Blaser Prof. med lyddemper , og da trenger jeg ikke de åpne siktene.