Publicerat Juni 9, 200817 yr Hejsan jag har övertagit min fars sauer 7X64. En i mitt tycke en mycket kul o trevlig kaliber, tyvärr är det nog så att man ska handladda för att ha riktigt kul med den. Nu har jag inte möjlighet tid eller kunskap att göra detta, så min fråga till er är om någon vet om billig övningsammo till denna kalibern? Vore ju trevligt att hör av en anna person som jagar med samma kaliber. Lasse
Publicerat Juni 9, 200817 yr Jag använde sellier&Bellots FMJ som övningsammo, marginellt dyrare än vad Norma tar för en jaktmatch i 308W. Till jakt använde jag oftast RWS KS i 10,5g. RWS har faktiskt ett rätt stort utbud då kalibern är stor i Tyskland. Prestandan är är fullt jämförbar med 308W och 30-06. Kulbanan tafsar på vad en 7mm rem mag kan göra. http://www.rws-munition.de/en/rifle_cartri...ta.htm?navid=10 Då jag hade en Heym 308W redan fick denna Heym tyvärr stryka på foten i fjol pga tillgången på fabriksladdat.
Publicerat Juni 9, 200817 yr Författare AA vad härligt med en likasinnad. Att kalibern är ganska vanlig i Tyskland är jag medveten om, min far är halv tysk och jagade mycket gris o annat där nere för ca 20-30 år sedan. Hittade detta på vapex, kan det vara sant,, 50st??? http://www.vapex.se/webshop/product_info.p...roducts_id=3990 Vad tillkommer på det priset montro
Publicerat Juni 9, 200817 yr Aahh en kvartstysk, kommer fram fler och fler nu. Är själv en halva. Jo det var dessa bulor jag använde, dom skjuter helt OK. Tillhör dom som aldrig haft problem med S&Bs ammo. Hör andra här som har andra åsikter dock. MVH
Publicerat Juni 12, 200817 yr Författare Ska bara skicka in licensansökan på pangen nu så jag kan beställa ammo till den, måste jag står på mig o inte pappsen..
Publicerat Juni 12, 200817 yr Det var som fan! Hade ingen aning om att Erland är halvtysk.. Det kan förklara en del likheter med den gode MKJ här.. Mvh!
Publicerat Juni 12, 200817 yr Författare Det var som fan! Hade ingen aning om att Erland är halvtysk.. Det kan förklara en del likheter med den gode MKJ här.. Mvh! Va har du så dålig koll på mig o min släkt?? Trodde du visste det,,, nu vet du ju varför vi är som vi är, känner inte MKJ men han är säkert en reko kille.
Publicerat Juni 12, 200817 yr Författare Jaha då ringde vapen sme´n Plastbäddning och montering av QR fästen är klart,,, pris 3200 tur att inte frun vet Tycker att det var billigt,, all inklusive är det,,, Räknade med 5000 Någon som har andra uppfattningar.?
Publicerat Juni 14, 200817 yr Jaha då ringde vapen sme´nPlastbäddning och montering av QR fästen är klart,,, pris 3200 tur att inte frun vet Tycker att det var billigt,, all inklusive är det,,, Räknade med 5000 Någon som har andra uppfattningar.? så tok billigt var det inte tycker jag 1500 för qr baser och ringar 1800 om det är 30mm plus ca1000 för bäddning och så arbetet med montering. men med frakt och så kanske det är billigt.
Publicerat Juni 14, 200817 yr Författare så tok billigt var det inte tycker jag 1500 för qr baser och ringar 1800 om det är 30mm plus ca1000 för bäddning och så arbetet med montering. men med frakt och så kanske det är billigt. Frakten står jag för ,, har ca 15 min i bil till sme´n. Kanske inte var så billigt,, jag har ju ganska dålig koll på vapenarbetspriser, Enda problemet var att skulle återmontera ziess siktet på den och det var 26mm , udda enligt sme´n , kanske inte dyrare men han fick beställa extra.
Publicerat Juni 14, 200817 yr Frakten står jag för ,, har ca 15 min i bil till sme´n.Kanske inte var så billigt,, jag har ju ganska dålig koll på vapenarbetspriser, Enda problemet var att skulle återmontera ziess siktet på den och det var 26mm , udda enligt sme´n , kanske inte dyrare men han fick beställa extra. nä smeder tar olika pris en av dom jag anlitat tar tex 600 för en bäddning som är billigt medans tex stigge tar en stor slant till. men skillnaden syns i arbetet till stigges fördel har aldrig sett bättre bäddning. senaste smeden tog 500 kr timmen plus material och det var inte mycket att orda om(250 kr blev det för justering av trycke) men huvudsaken är ju att man blir nöjd. ps 26mm kostar som 30mm.
Publicerat Juni 14, 200817 yr Författare nä smeder tar olika pris en av dom jag anlitat tar tex 600 för en bäddning som är billigt medans tex stigge tar en stor slant till. men skillnaden syns i arbetet till stigges fördel har aldrig sett bättre bäddning. senaste smeden tog 500 kr timmen plus material och det var inte mycket att orda om(250 kr blev det för justering av trycke) men huvudsaken är ju att man blir nöjd. ps 26mm kostar som 30mm. Har inte sett arbetet i sig. men han är pedant så jag tror att det ska vara i bra skick. Måste kollla med honom dock för snelltrycket går inte,han har ju inte piilat på det och det funkade inte innan, jag glömde o be honom fixa det, men han brukar ju ringa om sådant, så jag vet inte varför. måste kollas,