Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Skyddsväst till hund för vildsvinsjakt.

Featured Replies

Publicerat

Jag har tänkt få prova lite av den varan i höst, men då mina små svarta och vita inte träffat vildsvin förut kanske jag ska sätta på dom en väst....

Vad tror ni ? vilken väst är bra ? någon som använder väst ?(Terrierstorlek)

Kanske ska testa stövarn också så då blir det väl en större väst också.

Publicerat

Lite nyfiken. Varför väst?

Publicerat
  • Författare

Eftersom mina hundar inte varit i kontakt med gris tidigare kanske dom kan bli lite överrumplade och jag tror att det är bättre att dom får bli det med väst istället för att sluta sina dagar med tarmarna ute....

Publicerat

frågan är väl om man ska använda hundar som behöver använda pansar skydd :mellow:

Publicerat

racerback.se där tar dom 1249 kr

vildsvin.se där tar dom 1495

Fanns för större hundar oxå

Publicerat

Om jag var i din situation, så skulle jag testat i hägn först. Mycket enklare att se hur hundarna funkar och att kunna bryta om något går fel.

För är det så att deras jaktsätt är sådant att det krävs skyddsväst för att våga släppa dom på gris, så är det nog tveksamt om dom ska jaga det.

Publicerat

Det kan ju vara klokt att testa först, men skyddsväst kan man ju köra iaf.. För olyckor är väl sånt som händer, både för folk och för hundar.. Å när olyckan är väl framme, då hjälper väl inte att man testat i hägn , endast en skyddsväst som hjälper då ?

Publicerat
Det kan ju vara klokt att testa först, men skyddsväst kan man ju köra iaf.. För olyckor är väl sånt som händer, både för folk och för hundar.. Å när olyckan är väl framme, då hjälper väl inte att man testat i hägn , endast en skyddsväst som hjälper då ?

Som jag skrev tidigare så är det ju lämpligt att testa i hägn. Ser man då att de har olämpligt jaktsätt så är det kanske bäst att avstå grisjakt med dom.

Men visst kan man använda väst även på lämpliga grishundar.

Men själv är jag lite skeptisk till västarna. Har en känsla av att de stör lika mycket som de gör nytta.

Publicerat

I brist på skyddsväst åt jycken så kan det kanske gå o träna på dessa grisdummis.. Bör vara ofarligt för hund o folk... :unsure:

Dock något tungt att kasta iväg för ev apportträning?

post-348-1213276917_thumb.jpg

Sorry bäst att jag tillägger.. i en värld av idioter står nog denna killen på bilden först i kön... :angry:

Publicerat
I brist på skyddsväst åt jycken så kan det kanske gå o träna på dessa grisdummis.. Bör vara ofarligt för hund o folk... :D

Dock något tungt att kasta iväg för ev apportträning?

post-348-1213276917_thumb.jpg

Sorry bäst att jag tillägger.. i en värld av idioter står nog denna killen på bilden först i kön... ;)

Där kan djurens rätt lägga ner sin energi och låta oss jägare vara i fred :D