Publicerat Augusti 11, 200520 yr sååå lite betyg, funkar det med grytax. Funderar på att köpa så man har med sig om man skulle hitta ett gryt när man e ute å ränner.
Publicerat Augusti 11, 200520 yr Du är mycket för att köpa du , en riktigt "bra och ha kille"....taxen är ju tänkt i början som grythund, är numera mest använd som sk förliggare på grävling kanske, terrier raserna står mera som sprängare på rävarna, men det är mycket till individen hur den jobbar i grytet, men bli inte det små hundarna storlek!...både terrier och taxar är stora hundar i små förpackningar....dom har mycket motor och kräver precis lika mycket vad gäller fysträning som dressyr som en stor hund gör....
Publicerat Augusti 11, 200520 yr Författare ehhh grytax är en patron som ryker, man tänder den lämpligast med tändstickor. ;D då det gäller hund i min tidigare tråd så är det inget jag ska skaffa nu, men det är bra med uppslag och funderingar innan den dagen kommer.
Publicerat Augusti 11, 200520 yr ROFL!!! ;D...trodde du stavat fel......förövrigt så är det numera förbjudet (vill jag minnas) att röka ut rävar med dylika hjälpmedel....
Publicerat Augusti 11, 200520 yr Olagligt idag att använda sådana.....finns nästan inte att få tag på.....
Publicerat Augusti 11, 200520 yr Författare Aj fan de va ju trist, hade varit perfekt att ha i fickan utifall läge uppstår
Publicerat Augusti 11, 200520 yr Numera säljs samma rökpatroner som avskräckningsmedel för sork och mullvad hos handelsträdgårdar och Granngården. Förmodligen är det bara namnet som byttes - jag tror attt de heter "Sorkax" numera. Pete
Publicerat Augusti 11, 200520 yr Som liten tröst kan jag säga att jag vid ett flertal tillfällen har försökt röka ut rävar, vet andra som testat med Grytax, mm...utan resultat.....
Publicerat Augusti 11, 200520 yr Det effektivaste för sig är att märka ut var grytet är (GPS eller X.Y på karta) så du hittar tillbaka, sedan ringer du Partys...han är värre än värsta Grytax du kan hitta, ;D
Publicerat Augusti 13, 200520 yr ;DJo ja kännr honom privat, en skogens skräck ;D Han är väl en skräck...rent allmänt tycker jag... ;D
Publicerat Augusti 13, 200520 yr Författare hahahhaa, elakt sagt, ne han e ganska så snäll fast han börjar se ut som en tall å lukta som en myr då han jämt e i skogen har ja hört ryktas ;D
Publicerat Augusti 14, 200520 yr Lukten är tydligen med inblandning av mygga eller off så här på sommaren..... Enligt min frus indikation....
Publicerat Augusti 14, 200520 yr Författare Här hemma luktar sängkläderna myggA, lite är det väl mitt fel 8)
Publicerat Augusti 14, 200520 yr Här hemma luktar sängkläderna myggA, lite är det väl mitt fel 8) Hm....brukar du å Partys sova ihop?
Publicerat Augusti 14, 200520 yr Författare näää han ränner ju i skogen om nätterna så de skulle nog inte bli mycke sova ;D