Publicerat Juni 10, 200818 yr Som rubriken lyder har jag gått och funderat på en bilnavigator en tid. Tom tom ska ju vara ett bra märke sägs det men Garmin är väl inte fy skam det heller. Prisklass runt 2-3' hade jag tänkt mig. Vad ska man titta på, har ni några bra tips?
Publicerat Juni 10, 200818 yr Vad har du för krav på den förutom att visa vägen dit du ska? Storleken på skärmen? Jag har själv köpt en Garmin Nüvi 200, den är inte den största, men kanske en av de mindre på marknaden? Jag är iaf mycket nöjd med den på alla plan, men jag är inte av den typen att det ska vara blåtand, mp3:spelare osv osv... Sen pratar ju kärringen så skärmen tittar man ju sällan på medan man kör, sen upplever jag inte heller att jag behöver större skärm. Priset är fördelaktigt med jag köpte min gör 1500 på Elgiganten, med intressepunkter & fartkameror osv inlagda. Ordinarie pris är 1390:- i butiken +400 för intressepunkterna. Går troligen att kirra själv via nätet om man har intresse, kunskap & framförallt orken att jaga. Mvh!
Publicerat Juni 10, 200818 yr Författare Vad har du för krav på den förutom att visa vägen dit du ska? Storleken på skärmen? Den ska helt sonika visa vägen dit jag ska. Mp3 och vice versa klarar jag mig utan då jag har bilradion att lyssna på.
Publicerat Juni 10, 200818 yr Tycker att du tar å sätter dig i bilen & försöker hitta en butik utan GPS kanske för sista gången. Lättar att välja på plats tycker jag iaf.... Klämma & känna vill jag iaf göra. Men rekomenderar dig Varmt Garmin Nüvi 200 Kan ju köpa den med större skärm, widescreen om man vill ha det, men som sagt... Man ska kolla på vägen inte på den.
Publicerat Juni 13, 200818 yr Författare Tycker att du tar å sätter dig i bilen & försöker hitta en butik utan GPS kanske för sista gången. Lättar att välja på plats tycker jag iaf.... Klämma & känna vill jag iaf göra. Men rekomenderar dig Varmt Garmin Nüvi 200 Kan ju köpa den med större skärm, widescreen om man vill ha det, men som sagt... Man ska kolla på vägen inte på den. Blev lite paff när jag kollade upp Nüvi 200 på pricerunner, bästa pris 990 kr vilket låter som ett klipp.
Publicerat Juni 13, 200818 yr En ovärderlig funktion som am bara måste försäkra sig om när man köper en navigator för bilen det är att ljudet går att stänga av Ha lite koll på hur uppdaterade kartor du får med och om det ingår uppdatering.
Publicerat Juni 13, 200818 yr Går det att på den här garmin 200 att lägga in koordinater manuellt? Vad är det för bakgrundskarta? Jag behöver så mkt små skogsbilvägar med som möjligt.
Publicerat Juni 13, 200818 yr Går det att på den här garmin 200 att lägga in koordinater manuellt? Vad är det för bakgrundskarta? Jag behöver så mkt små skogsbilvägar med som möjligt. Ska jag vara ärlig så vet jag inte hur många olika kartor man kan anv sig av... Men den har SD-kort osv så man kan lägga in massa tjaffs... Som det är nu så har den med MÅNGA småvägar, för att inte säga alla. Men sen så är inte de minsta sakerna inlagda. Men vad jag fattar så kan man koppla in en datakabel & kolla kartor & lägga in vart ma vill iaf.... Jag har inte köpt en datakabel själv ännu, men blir inom kort... Den kostar bara 149 kr på Elgiganten....
Publicerat Juni 13, 200818 yr Ok, det låter ju bra, men kan man knappa in X-Y koordinater på destinationen? Det skulle vara mkt användbart i mitt arbete.
Publicerat Juni 13, 200818 yr Ok, det låter ju bra, men kan man knappa in X-Y koordinater på destinationen? Det skulle vara mkt användbart i mitt arbete. Jag vet ej om man kan det, men borde man ju nästan kunna.... För man kan ju lägga in platsen man är på eller bläddra i kartan iaf till de ponkter du vill lägga till & då kommer kordinaterna up. Som sagt, jag har inte data-kabeln ännu. Men ring din återförsäljare & fråga, för jag är inget att lita på.
Publicerat Juni 27, 200818 yr Författare Garmin 200 beställd och igår fick jag avin. Ska bli spännande att se vad det är för något Enligt de tester jag fått fram har den fått väldigt bra kritik med tanke på priset. Tack för rådet Herr cocos Uppdatering kl 12.20 27é juni> Har nu provat navigatorn och den var jättesimpel att komma igång med. Väldigt smidig samt ett bra fäste att montera i vindrutan.