Publicerat Juni 10, 200817 yr Ja nu har vi haft vår tik valp hemma i ca två veckor, och det är fart på i princip hela dagarna. Men nog är det roligt att ha valp. Namnet blev Milla efter demokratisk omröstning vid middagsbordet. Uppdatering med text & bilder kommer. MVH Spitz
Publicerat Juni 11, 200817 yr Ja nu har vi haft vår tik valp hemma i ca två veckor, och det är fart på i princip hela dagarna. Men nog är det roligt att ha valp. Namnet blev Milla efter demokratisk omröstning vid middagsbordet. Uppdatering med text & bilder kommer. MVH Spitz Du måste ju uppdatera med foton i samma takt som Du skriver om henne. Vi måste ju få något att se på. Valpfoton är goa.
Publicerat Juli 22, 200817 yr Författare Några bilder på Milla. Millas far & mor Far Lexan veka Mor Kainunkarin Veera Mera bilder kommer MVH Spitz
Publicerat Juli 22, 200817 yr fina bilder vill ha valp igen hopaps att det blir många fina stunder i skogen i höst.. blir det bara fågel eller blir det rovvilt?
Publicerat Juli 22, 200817 yr Författare fina bilder vill ha valp igen hopaps att det blir många fina stunder i skogen i höst.. blir det bara fågel eller blir det rovvilt? Hon skall injagas på fågel, i söndags fick hon vittring av tjäder men den var färdigt uppe i en stor gran, så det blev lite för svårt för henne att reda ut spårlöpan, den släppte på ca 50m avstånd med ett välbekant ljud. Vi försökte nog gå i flygriktningen men värmen skulle nog ha blivit för mycket så vi åkte hem med vetskapen om att DEN är där. Meningen är nog att hon ska används till allt om det är möjligt, så som mårdhund, mård, älg om det bara går. MVH Spitz
Publicerat Juli 23, 200817 yr Några bilder på Milla. Millas far & mor Far Lexan veka Mor Kainunkarin Veera Mera bilder kommer MVH Spitz Fina foton på valpen! Grattis & lycka till!
Publicerat December 30, 200817 yr Författare Milla har börjat vakna ordentligt nu, senast vi var till skogs så märkte jag att hon lekte mindre med kottar och annat skräp. Hon har börjat ge sig iväg på egen hand. Tyvär gick min kamera telefon sönder med de flesta bilderna på henne. Har provat henne på en mård som en kompis fick i fällan, hon spårade ca 100m till granen och började skalla efter en stund. mvh spitz
Publicerat December 31, 200817 yr Låter trevligt. Har själv funderat på Finnspets sen när det blir läge att skaffa hund, men då det inte precis finns skogsfågel i överflöd på mina marker så är jag osäker. Skulle antagligen gå in för att jaga rovvilt i första hand och fågel i andra. Mer bilder!
Publicerat Januari 4, 200917 yr Författare Låter trevligt.Har själv funderat på Finnspets sen när det blir läge att skaffa hund, men då det inte precis finns skogsfågel i överflöd på mina marker så är jag osäker. Skulle antagligen gå in för att jaga rovvilt i första hand och fågel i andra. Mer bilder! Hoppas att du väljer en Finnspets, de gillar verkligen mård, mårdhund, mink, grävling mm. Mvh spitz