Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Film på björn som dödar älg.

Featured Replies

Publicerat

Det är så skönt att se hur fint naturen sköter om sådant här, i stället för att elaka jägare skall skjuta den stackars älgen...

Publicerat

Ja, hade jag fått välja på detta eller en välriktad kula så hade inte valet varit särskilt svårt.

Jägarnas jakt är väl inte tillräckligt primitiv, såsom rovdjurens eller en del afrikanska stammars, därför är den väl inte accepterad på samma sätt. Att djur plågas e tydligen helt OK om det sker tillräckligt primitivt.

Jag har väldigt svårt att förstå kritiken mot det svenske jägaren som sköter sin jakt så etiskt och moraliskt korrekt som möjligt, även om det tyvärr finns undantag.

Publicerat
  • Författare

Blir kanske lite svårt att kritisera björnen. Han bryr sig knappast <_<

Publicerat

Ronja mi.... Det är så det går till i Mattis-skogen!

Publicerat
Blir kanske lite svårt att kritisera björnen. Han bryr sig knappast :unsure:

Tror Du har rätt där. Det var väl min frustration över förvaltningen av nallen som rann över.

Publicerat

Naturen är underbart grym. Skulle dock inte vilja byta med älgen. Valde nog en 9,1 grams Nosler PT från en 6,5:a i stället :unsure:

Publicerat

Det är så nära man kan komma en naturlig predation i det vilda. Underbart, grymt... Men framförallt naturligt!

Har ni läst kommentarerna på Jakt&Jägares hemsida?

http://webnews.textalk.com/se/article.php?...p;context=60321

Så fort jag får tummarna ur så ska jag gå ur Jägarnas Riksförbund. Jag stödjer inte deras tankar och idéer.

Publicerat

Det ser allt annat en skönt ut o bli uppäten levande,,

Tänk hur nära det är att man åker in på livstid om man slår ihjäl ett rådjur med bilens domkraft eller liknande vid en trafikolycka o fel person ser det.

Att gämföra de bägge händelserna är ju som o gämföra äpplen o päron.

Visst ska vi göra allt vi kan för att inte djuren vi jagar ska lida ,, men man får inte glömma hur verkligheten ser ut.

Publicerat
  • Författare
Det ser allt annat en skönt ut o bli uppäten levande,,

Tänk hur nära det är att man åker in på livstid om man slår ihjäl ett rådjur med bilens domkraft eller liknande vid en trafikolycka o fel person ser det.

Att gämföra de bägge händelserna är ju som o gämföra äpplen o päron.

Visst ska vi göra allt vi kan för att inte djuren vi jagar ska lida ,, men man får inte glömma hur verkligheten ser ut.

Man får ju inte heller glömma att dom flesta som går på två ben jagar för nöjes skull , och dom fyra benta jagar för mat + naturlig instinkt. Tror nog björnen lätt skulle välja att använda en 30-06 än att springa kilometervis för sitt kött, om han hade möjlighet. :unsure: