Publicerat Juni 12, 200817 yr Jag och Daniel (Suna) här på forumet var och provade våra hundar på vajerbjörn med riktigt bra resultat, har lagt upp lite filmsnuttar i galleriet under filmer Galleriet/Filmer
Publicerat Juni 12, 200817 yr Jag och Daniel (Suna) här på forumet var och provade våra hundar på vajerbjörn med riktigt bra resultat, har lagt upp lite filmsnuttar i galleriet under filmer Galleriet/Filmer Och hur gick det för Mr Uggly? Mvh!
Publicerat Juni 12, 200817 yr Författare Och hur gick det för Mr Uggly? Mvh! Han fick inte vara med denna gång, vi fick bara plats med 4 hundar, men vi skall boka Kalle att komma ner till våra trakter under sommaren och då skall vi köra dom andra Wild carden Får vi ihop 8 hundar så kommer han ner en dag och sätter upp allt, vi tänkte köra på våra egna marker mellan enköping och bålsta, dom som har intresse att prova sin hund kan skriva här så styr vi ihop det.. Han tar 300:-/hund och ytterligare 200:- om man vill ha intyget, om hunden blir godkänd alltså.. utöver detta tar han en milersättning från dalarna till enköping som vi tänkte dela ut kostnaden på alla som kommer, borde bara bli någon tjuga per pers.. // Matte
Publicerat Juni 13, 200817 yr Han fick inte vara med denna gång, vi fick bara plats med 4 hundar, men vi skall boka Kalle att komma ner till våra trakter under sommaren och då skall vi köra dom andra Wild carden Får vi ihop 8 hundar så kommer han ner en dag och sätter upp allt, vi tänkte köra på våra egna marker mellan enköping och bålsta, dom som har intresse att prova sin hund kan skriva här så styr vi ihop det.. Han tar 300:-/hund och ytterligare 200:- om man vill ha intyget, om hunden blir godkänd alltså.. utöver detta tar han en milersättning från dalarna till enköping som vi tänkte dela ut kostnaden på alla som kommer, borde bara bli någon tjuga per pers.. // Matte Anmäler mitt intresse direkt för denna övning.
Publicerat Januari 24, 200917 yr Ni som testat era hundar på vajerbjörnen, har ni även testat på levande tex Orsa eller Junsele? I såfall märker man någon skillnad i beteende på hunden? Eller vajerbjörnen kontra björn i de vilda? Jag menar hundar som skäller på fejkbjörn (alla kat.) men kanske inte vågar skälla på björn i de vilda när husse inte är i omedelbar närhet. Har aldrig testat permonallen men de skulle vara intressant att testa de kontra tex Orsatestet.