Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Första bössan hemma! (Bilder)

Featured Replies

Publicerat

Fick äntligen licensen till min Beretta UL DL igår och åkte ut till skjutbanan på kvällen. Är grymt nöjd, bössan är hur skön som helst att skjuta med!

IMG_2498.jpg

IMG_2495.jpg

Publicerat

härligt,,bara att börja ladda upp ammoförådet..

<_< men jisses, du har väl sett att märket på bössan är av den kön-lösa typen? :lol:;):P

EDIT, :D din ort är ju götet, om du inte redan varit där så spana in HJVF, sporting på måndag, dock på egen risk, jag h´åller på, men det har ju sina svårigheter att skjuta bort alla knotten..

vh

Publicerat
  • Författare

PM skickat.

Publicerat

Visst är det en härig stund då man får licensen och får hämta ut första bössan ;) Man vill bara ut o panga. Ha så kul med din nya vän ;):lol::rolleyes::P

Publicerat

Visst är det härlit,, jag fick hem mina nya hagelspruta i måndags,, vill ut o skjuta mest hela tiden, tur man bor på jaktmarken då man får det.. :)

Publicerat

Ruskigt fin bössa! Fick också hem första bössan i torsdags, dock inte i samma division som din.

Blev en enkel, billig och hittils bra Baikal IZH27 :rolleyes:

Vart någonstans är ni och skjuter och vad kostar det ungefär per serie?

Mvh Jimmy

Publicerat

Grattis!

En fin bössa! :rolleyes:

Publicerat

Grattis till byssen! Ser ju riktigt snygg ut!

:D

Publicerat
Ruskigt fin bössa! Fick också hem första bössan i torsdags, dock inte i samma division som din.

Blev en enkel, billig och hittils bra Baikal IZH27 :D

Mvh Jimmy

Der jag är o skjutrer kostar en serie trapp 25 skott, 40 sek.

Nu är ju då detta en liten skjutbana i skogen men kul har vi.

Publicerat

För att hålla nere kostnaden något så kan du ju köpa en egen kastare, ammo & duvor... Det gör jag själv oftast. Har en billig kastare som kastar godtyckligt då man spänt fjädern allt som går... ^^ Men det är ju lite jobbit om man ska spänna den där kastaren själv eller om man är ensammen. Men vi är ett gäng som ska gå ihop för att köpa en egen automa-kastare.

733_bild.jpg

4'ooo sek... Det är det fasiken värd alla ggr! :rolleyes:

Publicerat
  • Författare

Tack alla för dom fina kommentarerna! Jag älskar bössan, har ute den varje dag och tränar anlägg. På lördag skall jag och några polare från kursen gå en introduktion i trap-skytte och efter det lär det bli pangande varje vecka för min del.

På säve kostar en trap-serie 20:- om man är medlem.

För att hålla nere kostnaden något så kan du ju köpa en egen kastare, ammo & duvor...

Har ingen egen mark tyvärr, jag önskar verkligen att jag hade det. Då hade jag lätt gått ihop med några och skaffat en egen kastare.

Det är lite jobbigt att jag inte ens kan skjuta med bössan utan att åka till skjutbanan. Hela grejen med inprovning av olika hagelstorlekar och choker på olika avstånd går jag miste om, vilket är trist.

Publicerat

På säve kostar en trap-serie 20:- om man är medlem.

quote]

Vad kostar medlemskapet?

Hos oss koster ett årskort 50spänn-.

Publicerat
  • Författare
Vad kostar medlemskapet?

Hos oss koster ett årskort 50spänn-.

150:- om man är medlem i Jägareförbundet, annars 200:-.

Publicerat

20:- per serie va inte farligt :P

Var påväg ut till Säve igår men vädret fick mig på andra tankar.

Kan man lösa medlemskap på plats eller måste man betala via postgiro?

Publicerat
  • Författare

Jag är faktiskt osäker på om man kan betala på plats, vet däremot att det ligger PG-lappar för medlemsskap på disken.

Säve är bara öppet idag och på torsdag, sedan är det stängt under juli månad.

Publicerat
Har ingen egen mark tyvärr, jag önskar verkligen att jag hade det. Då hade jag lätt gått ihop med några och skaffat en egen kastare.

Det är lite jobbigt att jag inte ens kan skjuta med bössan utan att åka till skjutbanan. Hela grejen med inprovning av olika hagelstorlekar och choker på olika avstånd går jag miste om, vilket är trist.

Om det är så att du vill testa detta med olika laddningar å chocker så kan vi nog ordna det här på orust. Polaren har bra mark för att spruta bly på :lol:

Publicerat
  • Författare
Om det är så att du vill testa detta med olika laddningar å chocker så kan vi nog ordna det här på orust. Polaren har bra mark för att spruta bly på :lol:

Det låter ju grymt! :P

Jag träffas gärna lite längre fram, när mitt liv har lugnat ner sig. ;)

Publicerat
Det låter ju grymt! ;)

Jag träffas gärna lite längre fram, när mitt liv har lugnat ner sig. :lol:

Det e bara att skicka ett pm när du känner dig sugen så skall vi nog kunna lösa ngt.

Mvh Jimmy

• 3 weeks later...
Publicerat

Kul med nya bössor, din är ju kalasfin.

Jag hämtade ut en ny "gammal" bock i förra veckan med lite lägre budget.

En Miroku 800W som verkar passa mycket bra.

Miroku--800W-1000.jpg

Var ute och testade i helgen och de flesta duvorna blev till grus, det var bara att fokusera på duvan lägga an och trycka av.

Stor skillnad mot min andra bock som inte vill träffa lika rent. Trodde allt tjat om att det är kolven som ska träffa var lite överdrivet men nu vet i katten, det var skillnad.

Jag skjuter oftast med egen kastare har en Twin Trainer, funkar klockrent.

Lite orolig är jag dock över att det knorras lite i bygden om skjutande på skogen, håller mig c:a 3 km bort från husen bakom ett berg så det hörs knappast dit men ibland är det vara någon fiskare som sitter ute på något tjärn och inte gillar smällandet. Hur gör ni?

Det är ju så mycket enklare att dra upp på skogen än att behöva åka iväg till skjutbanan.

60b6d3b4-285a-4664-8f68-91694f103e59.jpg

Publicerat

Ja är inte så noga ja bara det finns hyfsat skydd för hagelregnet men det brukar stå nå berg på nått avstånd (skämta bara) närmsta grusgrop brukar va ett bra ställe

Ja så ut å smäll på bara hagelskytte tycker ja ä det roligaste som finns... Och när det börjar bli tråkigt att stå och panga bakom kastarn så brukar ja kasta dom själv en och en två o två osv, så kan man skjuta på tomhylser också de ä fränt!! se hur långt man kan få iväg dom och försöka placera dom genom att skjuta flera ggr på samma hylsa eller en tomhylsa och lerduva. Sen när det blir tråkigt så prova att ta dom ifrån höften men akta fingrarna!! Ja använd fantasin och bli barn på nytt men tänk på säkerheten på dig själv och andra.

(Lite skryt här hmm...)äh tjola hopp pang pang på er nyblivna hagelskyttar

• 2 weeks later...
Publicerat

Grattis till en fin bössa. Låt bara bli 42 grammarna.. De gör nämligen fula, röda märken på axeln med din lätta bössa :D Förövrigt en perfekt jaktbössa. Jag är själv sugen på en..