Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Djurens Rätt · Riksstämmohandlingar · Norrköping 1–4 maj 2008

Featured Replies

Publicerat

Som vanligt har dessa personer ingen aning om vad dom pratar om :D

Publicerat

Verkligen. SOM VANLIGT.

Att dom inte tycker det är pinsamt själva....

Publicerat

Jesus har aldrig haft många rätt :D

Publicerat

Där jag bor kallar vi sånt folk för: Centrifugflummare!

Tycker att det är tragiskt att se vilken brist av insikt i djurs leverne...

Skulle vilja veta medelåldern på dessa varelser med palestinasjal, skor med stålhätta & dredlocks!

Vart bor de flesta medlemmarna, tror iaf inte at dom bor i Smålands innersta skogar eller i Kvikkjokk.....

Publicerat

Utan protein kan inte hjärnan fungera korrekt och om man kombinerar det med att sysselsätta en individ med någonting meningslöst, inskränka sömnen och sedan avskärma denne från omgivningen kan man hjärntvätta denne att tro på nästan vad som helst och göra dumma saker som en vanligt normalt tänkande individ aldrig skulle komma på tanken till.

Finns massor med praktiska exempel från diverse religösa och extrempolitiska organisationer. Det klassiska konceptet att göra en frisk människa tokig: Ta upp denne i någon form av gemenskap och avskärma honom mer och mer från övriga världen Tv och radio är satans redskap. Alla med avvikande åsikt är orena och djävulens kompanjoner, få vederbörande att bryta med föräldrar och syskon. Mat ska vara av någon speciell typ annars är den oren eller dålig på något annat sätt. Pengar som tjänas ska gå till samfundet men om man jobbar nog mycket så får man en plats i rymdskeppet som är gömt någonstans när jorden med alla orena ska förgöras och så vidare. Samma sak gäller med djurens rätt. Käka panerad palsternacka umgås bara med likasinnade fanatiker och hetsa varandra tills det går åt helvete någonstans. Jag fattar inte att man lägger ner så mycket tid på att jaga vanliga svenssons som har en bössa i vapenskåpet och fyller frysboxen med det mest miljövänliga och minst plågade kött som finns. Ta tag i fanatiker som bränner ner fabriker och ger sig på människor som försöker tjäna ihop sitt levebröd på vanligt sätt. Skinnkläder är rätt framställda det absolut bästa för naturen att återvinna. Nylon och plast är kemiskt framställt och knappast det lättaste att bryta ner igen. Tyvärr så har det börjat smyga in såna här extremister i ledande ställning framförallt i den rödgröna sörjan som är i opposition just nu. Det finns dom som har sympatier i DBF och Djurens rätt som är med i politiken ganska högt upp.

Publicerat
Jesus har aldrig haft många rätt ;)

Antar det är ngn du känner till, om jag nu förstod rätt med geografin?

För övrigt så verkar de jaktliga motionerna till stor del bygga på känsloargument än fakta.

Publicerat
Där jag bor kallar vi sånt folk för: Centrifugflummare!

Tycker att det är tragiskt att se vilken brist av insikt i djurs leverne...

Skulle vilja veta medelåldern på dessa varelser med palestinasjal, skor med stålhätta & dredlocks!

Vart bor de flesta medlemmarna, tror iaf inte at dom bor i Smålands innersta skogar eller i Kvikkjokk.....

Nope, jag bor mitt på sydsvenska höglandet.

Och jag har inte sett några.

Iofs, nu har ju jag inte vänt på alla stenar, men nästan.

Utan protein kan inte hjärnan fungera korrekt och om man kombinerar det med att sysselsätta en individ med någonting meningslöst,

Det förklara varför dom är som dom är.

Inget protein, ingen hjärna!

Tycker att det borde vara självsanering på det klientelet.

Men dom är väl som herpes, svåra som fan att bli av med ;)