Publicerat Augusti 11, 200520 yr någon som varit ute?jag är nyss hemkommen från sjön, fällde mig en grågås som min mors labrador apporterade klanderfritt!
Publicerat Augusti 12, 200520 yr Författare det är inte så många stationära gäss i skön, men på kvällen kommer flockar som skall ha nattläger....jädrigt ovanligt att de kommer över våran del av sjön, men det är kul...sista arbetsdagen idag, sen vankas två veckors semester och bockjakt...
Publicerat Augusti 12, 200520 yr Sköt 8 kanadagäss på ca typ 3,5 sekunder häromdagen ;DMvh! Hade Du k-pist el Ak4 vid tillfället ???
Publicerat Augusti 12, 200520 yr Grattis Wille! Själv jobbar jag en vecka till innan semestern. Mvh/ Andreas
Publicerat Augusti 13, 200520 yr Författare ja, eftersom det blir mycke jakt de närmaste två veckorna kasnke jag skulle kunna ha en daglig rapportering under denna tråden...vad jag satt och vad jag sett för djur....om det finns intresse av er att läsa så kan jag prova på det!
Publicerat Augusti 14, 200520 yr 5 till i förrgår på ungefär samma tid ;D Kommunal skadedjurskytt.. Gässen ligger i lugn och ro på någon strand när Hipshot kommer knallande med sin Benelli. Bössan är laglig dvs spärrad för 3 skott men det kan ju kanske vara så att man kan lura i ett 4:e skott..kanske.. Hur som, när man skjutit de första tre skotten så ligger det minst 3 döda gäss vilket gör att de som ska därifrån får hjärnblödning och tar det inte lugnt kanske men tja man hinner gott och väl att skjuta fler. När bössan är tom så lägger man i ny patron, trycker på knappen, skjuter igen. Detta hinner man göra ganska många gånger efter lite träning. Hanteringen har inte så mycket med jakt att göra, rätt glad att det inte är fler såna här jobb per år.. Mvh!
Publicerat Augusti 14, 200520 yr Det låter som att det går rätt bar för Dig och sämre är det för gässen.