Publicerat Augusti 11, 200520 yr Tänkte att vi kunde fråga varann och diskutera om siktena här och även ge tips och sånt. Den andra tråden blir så "kladdig" annars. Börjar med en fråga om Helia CSX 3-12x56. Ni som testat, om den är prisvärd och lite om prestandan? Twinn t.ex, som har ett sånt, eller någon annan
Publicerat Augusti 12, 200520 yr Jag har kört mycket hårt med en CSX 1,5-6 under ett år. Massvis med regn och elende, den har suttit på min .358 Nm och jag är otroligt nöjd. Den kommer i ett test snart i JOF. Har även testat 2,5-10x50 som även den är kanon. MVH Håkan
Publicerat Augusti 28, 200520 yr Tyvärr är väl inte priset det lägsta i dag. Men 56 är en riktig kanonkikare. Skarp, bra, lätt.
Publicerat September 26, 200520 yr Jag är nöjd med min CSX3-12x56, framför allt dag och nattbelysningen hjälper till bra när dag övergår till kväll. Skaffade mig även en Halia 1,5-6x42 (obelyst) som jag har monterat på min 358win, den sitter som en smäck. Den passar otroligt bra på den bössan. Tycker att det klarar sig riktigt bra i skymningen också även om den inte riktigt hänger med 56:an.