Publicerat Juni 16, 200817 yr Nu äntligen har jag fått hem kolven efter ett underbart kolvkamsjobb av Jocke Smålänning AB. Ställbar i höjd + att kolvkamsbiten är inklädd i neupren. Neuprenet för ergonomin samt att den håller nästan exakt samma färgnyans som greppytorna på kolven.... med andra ord SNYGGT ! För att få tillräcklig kindkontaktsyta valdes att gjuta igen en del av det utrymme som normalt huserar kickstoppern. Detta för att kunna såga ut en lite större bit än vad som är möjligt annars. Denna kolv med Harris stöd skall få jobba hårt den stundande rävsesången !!!!!
Publicerat Juni 16, 200817 yr Riktigt stiligt! Har funderingar på något liknande till min LTR. En näsvis fråga, vad fick herrn slanta upp?
Publicerat Juni 16, 200817 yr Nu äntligen har jag fått hem kolven efter ett underbart kolvkamsjobb av Jocke Smålänning AB.Ställbar i höjd + att kolvkamsbiten är inklädd i neupren. Neuprenet för ergonomin samt att den håller nästan exakt samma färgnyans som greppytorna på kolven.... med andra ord SNYGGT ! För att få tillräcklig kindkontaktsyta valdes att gjuta igen en del av det utrymme som normalt huserar kickstoppern. Detta för att kunna såga ut en lite större bit än vad som är möjligt annars. Denna kolv med Harris stöd skall få jobba hårt den stundande rävsesången !!!!! Klockrent frei gott att du är nöjd med bössan hoppas att du frälser en del räv med den Mvh.
Publicerat Juni 16, 200817 yr Nu äntligen har jag fått hem kolven efter ett underbart kolvkamsjobb av Jocke Smålänning AB.Ställbar i höjd + att kolvkamsbiten är inklädd i neupren. Neuprenet för ergonomin samt att den håller nästan exakt samma färgnyans som greppytorna på kolven.... med andra ord SNYGGT ! För att få tillräcklig kindkontaktsyta valdes att gjuta igen en del av det utrymme som normalt huserar kickstoppern. Detta för att kunna såga ut en lite större bit än vad som är möjligt annars. Denna kolv med Harris stöd skall få jobba hårt den stundande rävsesången !!!!! Wunderbar, skit snyggt bygge, blir så sugen på ett eget sniperbygge på .222:an tror att jag nog ska börja med att byta pipa först då..
Publicerat Juni 16, 200817 yr Författare Riktigt stiligt!Har funderingar på något liknande till min LTR. En näsvis fråga, vad fick herrn slanta upp? Herr`n fick slanta upp 2200:- vilket jag tycker är helt ok !!
Publicerat Juni 16, 200817 yr Författare Klockrent frei gott att du är nöjd med bössan hoppas att du frälser en del räv med den Mvh. He he he...här skall det frälsas ett helt kompani med rävar !!!
Publicerat Juni 16, 200817 yr Författare Wunderbar, skit snyggt bygge, blir så sugen på ett eget sniperbygge på .222:an tror att jag nog ska börja med att byta pipa först då.. Bara att kasta dig in i projektet !!! .
Publicerat Juni 16, 200817 yr Bara att kasta dig in i projektet !!! . Det blir nog så,,, börjar nog med ett par "stödben". Efter det blir det nog en bättre kikare, typ 4-16-56 om jag kan ha den utan kindstödshöjjare.
Publicerat Juni 16, 200817 yr Författare Det blir nog så,,, börjar nog med ett par "stödben".Efter det blir det nog en bättre kikare, typ 4-16-56 om jag kan ha den utan kindstödshöjjare. Ja det är nog kanske svårt !!?? Alla studsare brukar ha en kolvkam passande öppna riktmedel vilket strular till det lite vid montering av kikare...