Publicerat Juni 17, 200817 yr Hej Det börjar ju bli några stycken här på sidan som fällt lite stora grisar, så jag tyckte det kunde vara roligt att samla dom i en tråd. Bidrar med min nasse som hade en slaktvikt på 96 kg. Kanske enklast att redovisa just slaktvikt då man ofta måste passa så stora djur i skogen. Slaktvikt i min värld är utan skinn, huvud och fötter. \mats Ps. Grattis Dard
Publicerat Juni 17, 200817 yr HejDet börjar ju bli några stycken här på sidan som fällt lite stora grisar, så jag tyckte det kunde vara roligt att samla dom i en tråd. Bidrar med min nasse som hade en slaktvikt på 96 kg. Kanske enklast att redovisa just slaktvikt då man ofta måste passa så stora djur i skogen. Slaktvikt i min värld är utan skinn, huvud och fötter. \mats Ps. Grattis Dard De tvar ett riktigt fet svin! Grattis!
Publicerat Juni 17, 200817 yr Författare De tvar ett riktigt fet svin! Grattis! Glömde att skriva att det var ett tag sen jag sköt den här nassen nämligen oktober 2006. Finns nog en gammal tråd om detta om den finns kvar. \mats
Publicerat Juni 18, 200817 yr Glömde att skriva att det var ett tag sen jag sköt den här nassen nämligen oktober 2006. Finns nog en gammal tråd om detta om den finns kvar.\mats Ok! Det är sådant som man kan glömma! Det är ju ändå en stabil pjäs till svin!
Publicerat Juni 18, 200817 yr Huga, den vill man inte ha rusande i smalbenet! Nej, kanske inte men han kan ju hoppa in frysen hos mig ist som färdigstyckad.
Publicerat Juni 20, 200817 yr Här är mitt bidrag till stora grisar jag sköt den under hundjakt januari 2008
Publicerat Juni 20, 200817 yr Här är mitt bidrag till stora grisar jag sköt den under hundjakt januari 2008 Den ser ju klart gk ut!
Publicerat Juni 20, 200817 yr Författare Här är mitt bidrag till stora grisar jag sköt den under hundjakt januari 2008 Klart godkänd, har du någon vikt? mb
Publicerat Juni 20, 200817 yr Här är lillebrorsan till Dannes storgalt! Sköt den i går kväll kl.22.30. (Såg sen att grisarna skulle ha en slaktvikt på minst 96kg för att vara på denna tråden Någon moderator får väl plocka bort inlägget) TREVLIG MIDSOMMAR!
Publicerat Juni 20, 200817 yr Här är lillebrorsan till Dannes storgalt! Sköt den i går kväll kl.22.30. (Såg sen att grisarna skulle ha en slaktvikt på minst 96kg för att vara på denna tråden Någon moderator får väl plocka bort inlägget) TREVLIG MIDSOMMAR! Den ser ju fin ut ändå! Du har ju iaf mat över midsommar! Trevlig helg på Dig!
Publicerat Juni 20, 200817 yr Har ingen exaxt vikt vi hade bara en våg som gick till 150kg och den gick i botten direkt Vi vägde den urtagen, sen körde vi den till vilthandlaren (Som tog emot den????)
Publicerat Juni 25, 200817 yr Här kommer mitt bidrag....galt från Litauen uppskattad levandevikt ca 180 - 190 kg (urtagen 145) Galten i slaktboden är inte min utan kompisens...levandevikt 248 kg (också Litauen). Den senare var silvermedalj, 117 p. Min galt missade brons med 7 p (103 p) /oskar
Publicerat Juni 25, 200817 yr Hej, Här kommer mitt bidrag. En galt som jag sköt i fjol höst med en urtagen vikt på 80 kg. Så levandevikten var en bit över 100 kg. Henke