Publicerat Juni 19, 200818 yr Oj så laxsjuk jag är nu. Läste i ena lokalblaskan om laxfiske idag. har läst en del fångst raporter var ju botad från Laxsjukan men nu är jag smittad igen. Ska testa i helgen troligen i natt. Kan bli en sväng till Byske på lördag vem vet. Det tog 2 år att bli fri från laxsmittan nu har den slagit till igen
Publicerat Juni 19, 200818 yr Oj så laxsjuk jag är nu. Läste i ena lokalblaskan om laxfiske idag. har läst en del fångst raporter var ju botad från Laxsjukan men nu är jag smittad igen.Ska testa i helgen troligen i natt. Kan bli en sväng till Byske på lördag vem vet. Det tog 2 år att bli fri från laxsmittan nu har den slagit till igen 2kg "braj" dämpar värsta fiske febern... Själv blev man jävligt sugen och ta trolling-båten och fiska kanada-röding, men har inte tordas fråga sambon om "ledigt".
Publicerat Juni 21, 200818 yr Laxfisket är för mig fför seegt... För många fisketimmar för en lax... Nej tacka vet jag fjällöringen på fluga. Men jag förstår ALLA som fiskar lax! Jag säger troligen detta för att jag inte lyckats få en enda lax på minst 5 år nu... Hoppas jag slipper "sjukan" iaf...
Publicerat Juni 22, 200818 yr Min lax som jag åt på midsommar gravad var helt frisk då iaf! Det var en äkta östersjölax fångad i Skärgåden utanför Kalix av en kompis. Mmmmmmmmmmmmmm!
Publicerat Juli 31, 200817 yr Oj så laxsjuk jag är nu. Läste i ena lokalblaskan om laxfiske idag. har läst en del fångst raporter var ju botad från Laxsjukan men nu är jag smittad igen.Ska testa i helgen troligen i natt. Kan bli en sväng till Byske på lördag vem vet. Det tog 2 år att bli fri från laxsmittan nu har den slagit till igen Blev "tvingad" att ge dig en bild!! Jag i Torneälv 16 juni.. Hoppas sjukan lugnat ner sig
Publicerat Augusti 1, 200817 yr Eller så här........ Norgelax när den är som bäst ...och här har Vi en som har haft gödsel i byxfickorna ser jag! Är det ifrån Torneälven det översta fotot? Grattis Seger!
Publicerat Augusti 1, 200817 yr ...och här har Vi en som har haft gödsel i byxfickorna ser jag! Är det ifrån Torneälven det översta fotot?Grattis Seger! Inget gödsel i mina fickor, bara ett otroligt tålamod och fiske i en bra älv. Nä båda korten är från Norge, nästa vecka åker jag dit igen. Men jag har fått lax i både Torneälv och i Kalixälven, så denna säsong har gott rätt så bra.
Publicerat Augusti 1, 200817 yr Inget gödsel i mina fickor, bara ett otroligt tålamod och fiske i en bra älv.Nä båda korten är från Norge, nästa vecka åker jag dit igen. Men jag har fått lax i både Torneälv och i Kalixälven, så denna säsong har gott rätt så bra. Haha! Bra jobbat Seger!