Publicerat Juni 22, 200818 yr Hmm... trodde jag hade satt bra lydnad på unghunden. O faen vet om det är en plott... Tror med på pointer/labbe/vattenspaniel korsning.. 2 ggr på midsommar afton fick jag hämta henne ute i viken.. då var husse iförd endast kalsonger. Båten har jag inte sjösatt än.. Stugan ligger vid havet på en inhägnad halvö. Rena sommarkollot för jyckarna, men det brukar ta en sommar innan en ny flockmedlem insett att man ska hålla sig innaför staketet.. Plotten blir totalt blockerad/stendöv när hon ser nått som rör sig, typ flyger eller simmar... Eller varför inte vågor... Det är inte en kontinental fågelhund som syns vid röda pilen.. Det ska föreställa en Björnhund.. hon har iallafall alldrig sett en björn så dä är kanske problemet.. Möjligt att hon letar tvättbjörn eller kanske isbjörn. Det är i detta läget man ropar -KOM HIIIT, HUNDJÄVEL!! Andra varvet o husse är på väg ur snyggbyxorna igen..
Publicerat Juni 22, 200818 yr Känner igen det där Du också!!! Hur står det till med dressyren grabbar???
Publicerat Juni 23, 200818 yr Jaha, det är då ingen reson på dom där plotthundarna, dom gör inte annat än packjagar och stressar björnar hela höstarna!! å på somrarna fiskar dom upp all fisk åxå!! Nej dom måste ju strängeligen förbjudas!!!
Publicerat Juni 23, 200818 yr Jaha, det är då ingen reson på dom där plotthundarna, dom gör inte annat än packjagar och stressar björnar hela höstarna!! å på somrarna fiskar dom upp all fisk åxå!! Nej dom måste ju strängeligen förbjudas!!! Lite mer lydnasdressyr skulle nog inte skada heller!
Publicerat Juni 24, 200818 yr Låter som wachteln våran, fast det kanske är mer förståeligt. Henne fick husse hämta med kanot när hon hade simmat i en timme ch han inte såg henne längre och hon vägrade sluta jaga gåsen som gäckade henne. Bara näsan som stack upp men inte fasen skulle hon ge sig. Tokiga hund skrälle. Nu är det i alla fall flytväst på som gäller.
Publicerat Juni 24, 200818 yr Låter som wachteln våran, fast det kanske är mer förståeligt. Henne fick husse hämta med kanot när hon hade simmat i en timme ch han inte såg henne längre och hon vägrade sluta jaga gåsen som gäckade henne. Bara näsan som stack upp men inte fasen skulle hon ge sig. Tokiga hund skrälle. Nu är det i alla fall flytväst på som gäller. Hahaha! Har en kompis här i Kalix som har en eng. setter som är heltokig i vatten. Man säger att labbar och retriverhundar och spaniel gillar vatten men jag tror den här är nästan värre.