Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Inte jaga första VINTERN !????

Featured Replies

Publicerat

En polare köpte en mkt fin stövartik med fina linjer för ett tag sen. Och då så tyckte uppfödaren att han inte ska jaga med henne när snön kommer, för att hon inte ska lära sig att följa spår med synen. Och visst det finns ju en risk med det , men är risken så stor att man förstör hon som barmarksdrivare eller?

Vad tror ni??

Publicerat

skit snak.

Publicerat

skulle nog tro att låta tiken stå en hela vinter 4-5månader under första året är att förstöra hunden!

sen att den skulle sluta gå på barmark är juh rätt kul, fan va tokiga människor det finns :rolleyes: de är juh då man ser vad hunden jagar å inte

Publicerat
  • Författare
skulle nog tro att låta tiken stå en hela vinter 4-5månader under första året är att förstöra hunden!

Jo , jag sa samma till polarn men han funderar fortfarande om han ska göra som uppfödaren tycker. För uppfödaren har ju beviligen lyckats med sina hundar men jag tycker det är märkligt.

Publicerat

uppfödaren är garanterat pensionär och har tid att få jobba dubbelt så mycket,tror iaf man ska låta hunden jaga i alla väder första åren om den vill,snön är jakten som bäst, hunden får juh träna både barmark och i snö första året, hur ser han med hundar som vind driver då?? inte jaga när det är fel vind,hänger du med,låter hel tokigt

Publicerat

hmmm, jäävligt individuellt som i de flesta fall sku jag säga.

mina två stövare har börjat på barmark och den äldre lärde sig konsten att jaga på snö ordentligt först efter något år. o i detta fall har det gällt hare. med andra ord så har jakten gått betydligt bättre på barmark än på snö.

Publicerat

Jag tror inte att uppfödaren menat eller sagt så över huvud taget. Här kan nog ha blivit ett missförstånd. Under alla mina år med hundar, så har jag aldrig någonsin hört talas om en stövare som skulle driva på synen... Det är något helt förbehållet för s k kortdrivare. Det säger ju sig självt att en hund inte kan hänga efter en hare i timmar enbart på att följa spårstämplar med ögonen.

Jag tror att uppfödaren på något sätt velat få fram att han inte tyckte att man skulle jaga med hunden första säsongen, något jag - till motsats mot en del andra - kan hålla med om.

Publicerat

En stövare som jagar med hjäp av synen ????????? Har aldrig hört ngt så dumt. Jaga du med hunden , snö eller barmark. den driver med näsan iaf. Fan vad mkt skitsnack ang. hundar det finns. :o

Publicerat

jagajagajaga