Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

knivar

Featured Replies

Publicerat

Ett par jag gjort. Hoppas ni gillar dom.

mammutslida.jpg

blockstrik.jpg

kimmos1.jpg

no2.jpg

Publicerat

Helt otroligt!

Kan inte mkt om knivmakeri med de där var de finsate i knivväg jag sett!

Den andra kniven var supersnygg, vad har du använt i skaftet på den?

MvH

Martin

Publicerat
  • Författare

Hej Martin och tackar.

Till den andra kniven har jag använt buffelhorn, flambjörk,tenn, silver och cowhornstriker (inte ihåligt). Den kniven är också en av mina favoriter. Kniven hamna till slut i Stockholm.

mvh Kimmo Lilja

Helt otroligt!

Kan inte mkt om knivmakeri med de där var de finsate i knivväg jag sett!

Den andra kniven var supersnygg, vad har du använt i skaftet på den?

MvH

Martin

Publicerat

Grymma knivar :D

Är sotis på er som har kunskapen o energin o göra sådant :rolleyes:

Publicerat
  • Författare

Tackar :D

Grymma knivar :rolleyes:

Är sotis på er som har kunskapen o energin o göra sådant B)

Publicerat

Helt otroligt snyggt. Håller med om att nummer två var något alldeles extra.

Publicerat
  • Författare

Tackar och bockar. :lol:

mvh Kimmo lilja

Helt otroligt snyggt. Håller med om att nummer två var något alldeles extra.
Publicerat

Underbara saker att hänga på väggen! Nästan synd att använda dom till jakt när dom är så fina! :lol:

Publicerat

Knivar är byggda för att användas. Jag antar att du tycker nåt liknande Kimmo. Håller själv på med lite knivmakeri och jag brukar säga att om dom inte ska använda den kan dom lika gärna låta bli att köpa den ;)

Jag ska lägga in några bilder framöver men vill inte kapa denna tråd. Snygga arbeten allihopa men en tycker jag sticker ut lite mer. Den vita med horn/trä slida!

Gör du scrimshawn själv? brorsan har gjort lite på mina grejjer men han har inte tid att göra så mycket. Men det lyfter knivarna helt klart! :lol:

Publicerat
  • Författare

Hej.

Visst jag tycker också att knivarna ska användas. Gör dom för att dom ska tåla tufft användande.

Scrimshawen har jag gjort själv, tycker det är roligt ibland att sitta och dona med det framför tvn. Enda som jag tycker är tråkigt är att det tar sån tid. Ett antal punkter om man säger så :lol:

Skulle vara kul att de dina knivar.

mvh Kimmo Lilja

Knivar är byggda för att användas. Jag antar att du tycker nåt liknande Kimmo. Håller själv på med lite knivmakeri och jag brukar säga att om dom inte ska använda den kan dom lika gärna låta bli att köpa den :P

Jag ska lägga in några bilder framöver men vill inte kapa denna tråd. Snygga arbeten allihopa men en tycker jag sticker ut lite mer. Den vita med horn/trä slida!

Gör du scrimshawn själv? brorsan har gjort lite på mina grejjer men han har inte tid att göra så mycket. Men det lyfter knivarna helt klart! ;)

Publicerat

Snygga knivar.

Publicerat
  • Författare
Snygga knivar.

Tackat Foffe. :lol:

Publicerat

Man blir ju sjuk av att sitta och se på alla fina hantverk i knivväg! :D:huh::D

Publicerat
  • Författare

Denn senaste jag håller på med.

igr.jpg

och en jag gjorde till min far.

virilnu.jpg

Publicerat

helt underbat fina!.. precis som Kråkans!...

f-n va ni kan :huh: .. man bli avis!.. :D ....

Mvh

• 2 weeks later...
Publicerat
  • Författare

Hej. Det är inte så svårt som det verkar. Lite tålamod bara :D Man måste bara börja någonstans.Jag själv gjorde min första kniv ett antal år sedan och den såg ut som något jag inte vill beskriva :D Sen tyckte jag det var roligt och gjorde en till och en till osv..... Till slut började det likna knivar av det. Alla har ju sin egen stil på sitt hantverk och det är bara bra. Har lärt mig mycket genom åren av att lyssna och ta till mig av råden jag fått av många duktiga knivmakare. Hade själv privilegiet när jag börja att far min var duktig knivmakare. Där fick man också många gliringar i början. ;)

mvh Kimmo

helt underbat fina!.. precis som Kråkans!...

f-n va ni kan :D .. man bli avis!.. :D ....

Mvh

Publicerat
Hej. Det är inte så svårt som det verkar. Lite tålamod bara ;) Man måste bara börja någonstans.Jag själv gjorde min första kniv ett antal år sedan och den såg ut som något jag inte vill beskriva :D Sen tyckte jag det var roligt och gjorde en till och en till osv..... Till slut började det likna knivar av det. Alla har ju sin egen stil på sitt hantverk och det är bara bra. Har lärt mig mycket genom åren av att lyssna och ta till mig av råden jag fått av många duktiga knivmakare. Hade själv privilegiet när jag börja att far min var duktig knivmakare. Där fick man också många gliringar i början. :P

mvh Kimmo

Jag skulle vilja säga tvärt om för mig.. Farsan kunde inte ett skit om detta å det var det bästa som kunde hända.. Nu fick ju jag ge igen för gammal ost genom att ge farsan på nöten då han inte skötte sig HAHAHA... :D

Å inte gjorde man väl nå fula knivar i början.. Fullärd direkt HEHE :D:D

Måste varit nå fel på kameran.. Dom första knivarna fastna inte på bild :D:D

Publicerat
  • Författare

Hmmm.... Det är nog som du säger detta med första kniven :DB):D hah hah... Min första kniv ville jag inte av någon konstig anledning fota eller direkt visa för någon. Bara blev så :D:huh:

Kanske man skulle iochförsig gå tillbaks till basics och göra en sån kniv. Konstig konst är ju uppskattat idag ;)

Ha en bra förtsättning på sommaren.

mvh Kimmo Lilja