Publicerat Januari 20, 200521 yr Jag har använt royal canins post exercise bar under intensiva perioder, det ger en märkbar skillnad i återhämtningen. Tyvärr så utgick dom förra året. Jag hade tur i höst då dom hade köpt på sig ett lager på hundaffären i jokkmokk. Nu har iaf jag till ett par veckor i fjällen. Vet nån om det finns nått liknande på marknaden eller får det bli huskurer hädanefter ?
Publicerat Januari 29, 200521 yr Är det ingen som känner till något liknande. Har precis som Daniel använt dessa de två senaste höstarna. Suverän återhämtning på hundarna när man är ute flera dagar i sträck och bara har en eller två hundar med sig. Hör av er om det är någon som känner till om det finns något liknande nu när RC lagt ner tillverkningen (som jag uppfattat det i alla fall).
Publicerat Mars 22, 200521 yr Har också använt mig flitigt av post exercise, enligt RC var sverige en för dålig marknad, de finns fortfarande i andra delar av europa. > Har själv inte testas men har träningskompisar som provat KRONCH -Pemmikan energibar och varit nöjda. Kronch Pemmikan är ett högenergi tillskottsfoder, energi ca 6.000 kcal/ kg. Kronch Pemmikan består mest av fett och protein. Med Kronch Pemmikan kan man ge hund en store mängder lättupptaglig energi i en liten fodergiva, hundens mag- och tarmsystem överfylls därför inte. Jag vet kennel Vixax säljer dem där finns det mer att läsa. http://www.vixax.com/VixaxHundsport1/index.htm
Publicerat Mars 22, 200521 yr Har du några erfarenheter av pemmikan fodret. Vi har problem att hålla upp vikten på vår hund (vorsteh) under jakten och intensivare träningsperioder. Vi har gett rc 4800 och förstärkt med ister under jaktsäsong. Nu under vintern har vi fått lite problem med pälskvaliten, tunn och mjäll. Vi misstänker att balansen på framförallt protein blir fel och kan ha påverkat detta. Vi håller på att testa rc adult med majsolja för att få upp fetthalten och få i mer omega-3 för päls/huden. Några teorier??
Publicerat Mars 23, 200521 yr Jag har ingen erfarenhet av pemmikan. Men jag (träningskompisar) har själv haft problem med att få upp min hund i vikt. Jag har använt mig av Fodax, färskfoder, fungerat mkt bra. Jag vet att de som har kapplöppningshundar använder sig av Fodax, men de säger att proteinhalten kan bli för hög om man kontinuerligt kör med Fodax. Men under perioder är det inga problem. Se deras hemsida www.fodax.se